Gå til innhold

gti 16v hoster

Ranger emnet


Kristofferh

Anbefalte innlegg

Har en stund nå slitt med at bilen hoster på lavt turtall, ofte må starteren på bilen gå i 10-20 sekunder der den hoster seg gradvis fremover for så å starte til slutt.. lurer på om noen kan ha et bra svar på hva som kan være galt?

 

Bilen går uten lambda atm, men trodde ikke en bil skulle være så tungstartet og hoste mye uten lambda.. tok også å åpnet luftfilteret her en dag og det var en del olje fra luftfilteret tilogmed gasseren, eller monojeten som det sikkert heter.

 

Må ofte også ta av fordelerlokket og renske det for litt olje i ny og ne, og av en eller annen grunn så står fordelerlokket "feil" vei, altså den står ikke inni sporet der den skal, forestill deg at lokket skal stå inni sporet der, bare den er skrudd 180 graderog så festet "motsatt vei", har prøvd og sette den riktig vei, men da vill den ikke tenne av en merkelig grunn :S

 

takker for svar :)

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tru att det er pågrunnav att fordelerlokket står feil vei att den fjusker. prøv og snu det og bytt om pluggledningene 180grader. viss du berre snur fordelerlokket så vil den tenne heilt feil det er nokk derfor den ikkje starter når du snur det.

 

og det med att det er olje i luftfilteret kommer nokk ifrå veivhusventilasjonen. det kan være slitte stempelringer, toppakkning eller liknande...

Endret av himamekkn

gocart med vw golf motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tru att det er pågrunnav att fordelerlokket står feil vei att den fjusker. prøv og snu det og bytt om pluggledningene 180grader. viss du berre snur fordelerlokket så vil den tenne heilt feil det er nokk derfor den ikkje starter når du snur det.

 

og det med att det er olje i luftfilteret kommer nokk ifrå veivhusventilasjonen. det kan være slitte stempelringer, toppakkning eller liknande...

 

ok, har aldri tenkt på den måten at jeg måtte bytte pluggene i samme retning 180 grader, skal ut og teste det snart og se om det fikset det :)

 

testet det ut og den svev i noen sekunder, så skulle jeg kjøre litt så døde den ut, det viser seg at den pluggen som er i midten har mistet den "pinnen" som har kontakt med rotoren... har ikke anelse hvorfor det har skjedd, må vell til innkjøp av ny fordeler nå....

Endret av Kristofferh

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pinnen" i midten på fordelerlokket du mener? I såfall trenger du bare nytt fordelerlokk, ikke ny fordeler.

 

Rotér motoren til merket på kamdrevet står overens med merket på dekselet bak. Veiv skal da være i ØD. Vri så fordeleren til rotor peker mot merket i fordelerhuset. Tenningen skal da være nokså korrekt.

Sett på fordelerlokket. Ledningen som står rett over der hvor rotoren peker skal gå til sylinder nr.1. Med klokka skal de følgende gå til syl. 3, 4 og 2.

 

Da skal det være i orden ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pinnen" i midten på fordelerlokket du mener? I såfall trenger du bare nytt fordelerlokk, ikke ny fordeler.

 

Rotér motoren til merket på kamdrevet står overens med merket på dekselet bak. Veiv skal da være i ØD. Vri så fordeleren til rotor peker mot merket i fordelerhuset. Tenningen skal da være nokså korrekt.

Sett på fordelerlokket. Ledningen som står rett over der hvor rotoren peker skal gå til sylinder nr.1. Med klokka skal de følgende gå til syl. 3, 4 og 2.

 

Da skal det være i orden ;)

 

Tusen takk :) var egentlig fordelerlokket jeg mente da, var litt i farten fordi jeg ble litt stressa når jeg visste at jeg ikke fikk tak i nytt fordelerlokk i dag:) men går å kjøper meg et nytt lokk i morgen så skal jeg gjøre det du skrev :)

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pinnen" i midten på fordelerlokket du mener? I såfall trenger du bare nytt fordelerlokk, ikke ny fordeler.

 

Rotér motoren til merket på kamdrevet står overens med merket på dekselet bak. Veiv skal da være i ØD. Vri så fordeleren til rotor peker mot merket i fordelerhuset. Tenningen skal da være nokså korrekt.

Sett på fordelerlokket. Ledningen som står rett over der hvor rotoren peker skal gå til sylinder nr.1. Med klokka skal de følgende gå til syl. 3, 4 og 2.

 

Da skal det være i orden ;)

 

Forstod meg ikke helt på hvordan man får rotor i ød, fikk start på den i stad men den gikk ikke rent i det hele tatt... men hvis jeg har forstått det rett så er syl 1 den som står nærmest reg.reim? noen som kan vise bilde av rekkefølgen det skl være?

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sikkert være greit og ta ut dysene, levere dem til rens hos bosch godkjent verksted. og bytte tettninger på dem. hoste er et slik typisk symptom på at dysene har dårlig fløde

 

skal få til det så snart som mulig, var ute å så på dysene for å se om en kunne se noe på dysene, dysen på sylinder nr 4 ser ut som det kommer litt bensin ut av den, for den var fuktig nede der hvor den blir satt inn. Så tettningene begynner vell og bli veldig slitt..

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår