XC90 Black Edition Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Får beskjed om at førerdør er åpen selv om den er igjen. Noen som har tips på hva som kan være feil? Dette har vært litt sporadisk i det siste...Noen ganger er varsellampen borte mens andre ganger er den på lenge....Dette medfører jo at jeg ikke får låst bilen og satt på alarmen med fjernbetjeningen... Håper noen har hørt om dette problemet før... Takker for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Veldig vanlig problem, og det skyldes som regel defekte mikrobrytere i låsekassa. Disse tåler ikke vann... Bryterne kan byttes separat hvis man er fingernem, men i følge møller må hele kassa byttes. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XC90 Black Edition Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Takk for svar... :)Låsekassa sitter bak dørdekselet da eller er det i selve låsesystemet til døra? Er ikke akkurat noe mekaniker, men vil jo gjerne spare noen kroner å gjøre dette selv... Regner med at møller ska ha sine tusenlapper for en slik jobb....:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoexperten Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Skift låsekasse, microbryteren er defekt tar bare 6min. Kontakt meg desom trenger noe hjelp angånde volvo. Rana_jamshaid@msn.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XC90 Black Edition Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Takker for tilbakemelding... Låsekasse er nå skiftet...Alt funket bra....Helt til jeg vasket bilen igjen...Tydelig at den ikke tåler å få vann på seg den godeste passaten :( Ny time på verksted er nå bestilt for å få skifte den nye låsekassen... Skal det virkelig så lite til??? Å jeg som byttet fra Volvo XC90 til Passat....Hmmmmmmmmm..Dårlig valg så langt..... Offff oppgitt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XC90 Black Edition Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Låsekassa er nå skiftet for andre gang...Men problemet er der enda... De på MECA skjønner heller ikke hva som er galt...Er nå litt sporadisk hvor lenge lyset om at fører døra er åpen, men nå i det siste har den stått på konstant i 1 uke :( Begynner å bli temmelig lei av dette nå... Noen som har ett annet tips enn låsekasse skift? Har også sjekket ledningene som går inn til døra, og det skal ikke være noen brudd der.... Håper noen har noen erfaringer med dette..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XC90 Black Edition Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Da er ting endelig i orden :) Måtte skifte hele styringsenhetene i dørene. Hjalp ikke med bare låsekasse nei... Men dem hadde ikke noe formening om hvorfor disse styringsenhetene kunne gå så tidlig. Men heldigvis hadde jeg garanti enda, så jeg slapp å betale noe for det. Så får du trøbbel med at du får beskjed at dørene er oppe selv om de er igjen, så er det enten låsekassa som må skiftes (ca 3500 kroner på verksted) eller styringsenheten (ca 9000 for begge dørene på møller) Sak løst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg