Gå til innhold

XC90 Black Edition

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om XC90 Black Edition

  • Bursdag 07/23/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI DSG

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

XC90 Black Edition's Achievements

  1. Skiftet batteri jeg. Satte i Sønnak SA770. Resultat: bilen starter uten problemer....også i minudgrader :)
  2. Har samma bilen med DSG og 140HK orginalt. Bilen har gått 125000. Merker også samme innimellom hvis jeg er litt kjapp på å bytte fra revers til drive mens bilen kanskje ikke står helt stille. Hørt med møller og skal ikke være noe feil sånn i utgangspunktet. Mitt tips er å ta det rolig og la kassa få tid på å komme i gir og ikke gi full gass med engang :)
  3. Takk for svar. Dieselpumpa ble faktisk skiftet i sommer da bilen bare døde under kjøring, så antar at denne er ok. Har ikke sjekket m glødepluggene får strøm, men skiftet som sagt alle for kort tid siden for å være sikker... Kan det å sette inn ett nytt batteri gjøre noe med saken kanskje? At det jeg har i ikke gir nok strøm akkurat ved oppstart... Selv om batteriet lader greit er det jo 4-5 år gammelt... Noen som har prøvd å bare skifte batteri for så å få orden på startproblemer?
  4. Har store problemer med start så snart det blir litt kaldt i været. Skjønner ikke hva som er feil. Har sjekket og skiftet følgende: - Batteri sjekket (ingen problem) - Dynamo sjekket og skiftet - Glødeplugger (skiftet) Men merker fortsatt at den sliter litt nå allerede før vi er kommet på minusgrader... Den gløder fint og lampa slukker... Men høres ut som at den ikke tenner de gangene jeg sliter... Gløder på nytt og da kommer den som oftes. Men vet at når vi snakke 20 kalde så hjelper det ikke å gløde mange ganger... Noen som har vært borti dette problemet? Takker for svar :)
  5. Jeg har vært borti samme problemet. Først ble låsekassene skiftet... Dette hjalp i 2 dager, og var tydligvis ikke hele problemet. Så ble styringsenhetene i begge framdørene skiftet og alt ble OK. Dette ble gjort på Møller og kostet rundt 8000 tror jeg, men siden jeg hadde garanti så slapp jeg å betale. Her bør man sikkert få ett annet verksted en Møller til å ta jobben... Sparer vel fort noen tusen :) Kan jo hende det bare er låsekassen din og mikrobryteren som er gåen, og dette skal man vel klare å gjøre noe med, men er vel ikke å anbefale... Håper dette hjelper.
  6. Har du kommet noen vei med vifteproblemene dine? Jeg funderer fortsatt på hva den klakke lyden på lav hastighet er for noe.... Finner ikke ut av det jeg... Så fort jeg setter vifta på litt mere fart så forsvinner lyden...Hmmmm Noen som har erfaringer med dette?
  7. OK. Siden ingen har erfaringer med dette, så har nå jeg ivertfall ett sett på vei i posten :p Legger ut en vurdering etter de er testet....
  8. Ser på elutstyr at dem har et komponentsett som skal kunne kobles rett inn: http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=3893 Noen som har erfaringer med dette settet? Er det verdt pengene å skifte ut orginalsettet? Vet ikke hva som står i orginalt, men spilleren var rcd 300, så det er vel det minste høytalersettet VW leverte i 2007 regner jeg med... Har nå satt inn rns510 og syntes orginalhøytalerne spiller betydelig bedre, men kunne tenkt meg enda bedre uten å sette inn egen forsterker... Håper noen har erfaringer med dette settet :) Takker for tilbakemeldinger eller anbefalinger på ett annet sett som "sklir rett inn" :)
  9. Takker for nyttig svar.... Dette vil da si at hvis jeg nå setter inn spilleren som er versjon c i min passat, så vil jeg oppleve at strømmen blir tappet? Men kan jeg sette den inn og huske på å slå av spilleren for hver gang jeg går ut av bilen eller får jeg ikke brukt spilleren før jeg gjør noe med can bus? Og hvordan får jeg eventuelt nedgradert spilleren til versjon B? Vil da alle problemer med strøm etc være borte? Litt i villrede på hva jeg skal gjøre her nå...:drunk:
  10. Og hvor finer jeg ut hvilken can-bus som er på bilen? Takker for svar :)
  11. Vil dette si at når jeg setter in en mfd3 Versjon C i min passat (produsert i 2006) men er en 2007 modell så vil jeg unngå at strøm blir tappet??? Eller skjer det samme her?
  12. Du må bare bruke en kniv og vippe ut holderen på midten..Lirke litt på hver side så kommer den :) Den fjærer vel mot begge sidene, men litt lirking er det som skal til....
  13. Da er ting endelig i orden :) Måtte skifte hele styringsenhetene i dørene. Hjalp ikke med bare låsekasse nei... Men dem hadde ikke noe formening om hvorfor disse styringsenhetene kunne gå så tidlig. Men heldigvis hadde jeg garanti enda, så jeg slapp å betale noe for det. Så får du trøbbel med at du får beskjed at dørene er oppe selv om de er igjen, så er det enten låsekassa som må skiftes (ca 3500 kroner på verksted) eller styringsenheten (ca 9000 for begge dørene på møller) Sak løst :)
  14. Hvilken sikring er skiltlyset koblet til da? Finner ikke en egen en i boka ivertfall...Er en 2007modell dette da...Prøvde å bytte ut pærene med noen hvite led lamper. Funket fint med ei pære ja, men når jeg satt i den andre så ble det mørkt etter ett par sekunder.... :( Hva gjør jeg? Ble ikke lys når jeg satt inn de gammle pærene heller... Tips mottas med takk..... :)
  15. Poster link til spørsmålet mitt som jeg har lagt ut under teknisk... Håper noen har noen erfaringer med dette problemet... http://www.bilforumet.no/teknisk/251468-varsellampe-apen-dor-passat-2007-mod.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår