ninket Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Hei! Jeg lurer på om noen passat kjennere vet noe om hva grunnen kan være for at motor må skiftes på en 1.9 tdi 2003 mod etter 98000 km? Kan den være rævkjørt eller kan det være kjølevæske problemer? Kort sagt så har jeg fått tilbud om en slik bil men jeg er usikker på hva fabrikkoverhalt motor vil si i møller sine ører? De er ikke kjent for å være raus i sine gjerninger.... Kan man se i vognkortet anyway om når motor er skiftet(km) og kan man stole på at motor ikke har gått lenger enn møller sier? Har lest en del på forumet og skjønner at dere har peiling på passat. Ps det er en comfortline det er snakk om, hvor mye er den verdt? og er det et godt kjøp? Håper at jeg blir klokere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Fabrikkoverhalte motor (shortmotor) er klass ny blokk m/innmat. Kan få den med/uten topp. Resterende deler flyttes over fra gamle motoren Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninket Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Men er den like bra som en ny motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Det er jo en ny motorblokk.... Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninket Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Hva kan grunnen være til at motor går før 100 tusen? Passat er jo ikke så dårlige biler at man skal frykte dette med mindre reg reim blir skiftet og oljen blir fulgt opp. Er ikke helt komfortabel med akkurat dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 feil olje? pumpedysemotorene skal ha en spesiell olje hvis ikke får du problemer..... tror jeg.... Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 registerhavari kanskje? eg trur lengste intervallen på passat er 90000,nokon har 60000,og viss ikkje den blir skifta i tide, kan det bli ny motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg