Gå til innhold

Varme felger

Ranger emnet


Kjell190

Anbefalte innlegg

heisann, har nå ett problem med en bil jeg kjøpte for en uke siden, Framfelgene på min Opel Kadett 1.6S 1986 mod, blir veeldig varme, særlig venstre framdekk, jeg har byttet bremseklosser og sjekket at det ikke er noe som helst galt med calippern, hva kan dette være? og når jeg svinger til venstre, eller skal rett frem, gir litt gass, så dauer den.

 

Takker for svar på forhånd!

 

Yazzie

So i parallel double park that motherfucker sideways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller tvilsomt at hjullager klarer å utvikle så mye varme. Selv om dekket har for lite luft i seg skal ikke dette ha noe som helst betydning.

 

Går det ann å ta på felgen etterpå? Har du kjent på bremseskiven og caliper også? Ville nå ha sjekket stempel i caliper og glidere. Vil tro det at bremsene henger.

Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt

Monza 2.5 12v - Bruksbil

Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim

Vectra A 2.0i 8v - Delebil

Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket stempel i caliper, og den var helt fin, på begge sidene, glidere også, om du tenker på de små som ligner på stempeler? ser jo på bremseskiven at det har vært varme der siden rusten på bremseskivene er rød, men finner ikke ut av dette! men ja, man _KAN_ ta på felgen, men da svir du fingrene:p

So i parallel double park that motherfucker sideways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat det samme problemet og særlig på venstre framhjul, men av og til på min ikke hele tiden plus at bremsepedalen er blitt litt hardere enn før på min. bytta med en anna brukte kalipper, lite forandring. da jeg løsna den ene kalipperbolten nederst på kalipperen så var bremsevæske over hele bolten, så ut som væske lekket over bolten, men jeg merket ikke noe væsketapp på beholdren. si fra om du finner feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

om du svir deg på fingra når du tar på felgen så bør vel dekka bgynne og smelte også da? er det virkelig mulig at en felg kan bli så varm uten at noe spessielt skjer? aaaaldri hatt varme felger, kun noen stålfelger på en KADETT e MEN DER VAR DET AT JEG HADDE BREMSA FORMYE OG FOR HARDT SÅ SKIVENE VAR RØDE. Å DET VAR PGA AT JEG BREMSA IKKE NOE ANNET..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du svir deg på fingra når du tar på felgen så bør vel dekka bgynne og smelte også da? er det virkelig mulig at en felg kan bli så varm uten at noe spessielt skjer? aaaaldri hatt varme felger, kun noen stålfelger på en KADETT e MEN DER VAR DET AT JEG HADDE BREMSA FORMYE OG FOR HARDT SÅ SKIVENE VAR RØDE. Å DET VAR PGA AT JEG BREMSA IKKE NOE ANNET..

 

Gummiblandingen i dekk tåler nok endel flere grader enn huden på fingrene våre ;)

 

Ja det går an, sier seg egentlig litt selv om du har rødglødende skiver så "smitter" varmen også over på deler\komponenter i umiddelbar nærhet. Om skivene dine var rødglødende så kan jeg nesten garantere at du har hatt bremser som henger på den kadetten, så sant du ikke har kjørt med benet på pedalen. Skal ganske mye til for at skiva skal bli såpass varm (med en normal "umodifisert" bil).

 

Ting som kan skje ved kraftig varmgang er at skiva kan slå seg og dermed må byttes, du kan smelte fettet i hjullagerene - noe som vil føre til dårlig smøring og evt lagerhavari. ABS-sensorer o.l. kan ta kvelden pga varmen. Sikkert flere ting også, kommer ikke på flere i farten - er jo langt på natt ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår