Gå til innhold

Trøbbel med kasse på 1.8T

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått problemer med å få bilen i 2 gir ved høy turtall (4000 og oppover), skraping så hopper den i gir. Hvis jeg verver litt turtall , trykker inn cluchen og venter litt med og gire går det fint. Tenkte at feilen kan være synk ringene eller utløserlageret.Men siden det bare er i 2 ,ser jeg bort fra utløserlageret.

Kan det være noe med overføringen/ girwierene/ justering, hadde prob med at en kabel hadde klemt seg mellom overføringene, kan de ha kommet ut av pos ?,eller hadde jeg hatt prob med å få bilen i de andre girene også ? Kan det hjelpe og bytte olje ? . Hviken type olje skal denne kassen ha ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

castrol taf-x... men kan høres u som synkringene dine er fuckt.

er det grunninnstillinga av girvelgermekanismen. wire osv. så skal det vere jævelig i de andre girene oxo. da 4 sitter samme sted.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOMBE sikker på att det er synk ringen som er fuck'd.. samme er det med min. kjøp ei brukt kasse til rundt 3-6000 kr å bytt selv.Ringte norskbildelsenter de skulle ha i overkant av 17000 kr for å overhale ei girkasse. ny koster den 54000 (quattro) vel å merke.. Må ikke kaste dritten i gir i full rulle.. har du montert shortshift?

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår