Gå til innhold

Tatt for sladding, 1 politivitne & ingen kamera

Ranger emnet


Shibbs

Anbefalte innlegg

Heisann.

For ca 2.mnd sia blei jeg tatt for å sladde på en plass. Det var 1 politikjerring som så det, og hun stod et stykke unna med mye hinder mellom henne og meg(dette fikk jeg "medhold" i når jeg var på rettsmøte).

Jeg har fra første stund nektet på alt.

Jeg fikk en straff på 4.mnd & 4.000 bot og har skrevet ned alle vitnene på stedet som sier de ikke har sett meg sladde(som de ber deg gjøre hvis du ikke godtar forelegget). Har skrevet ned rundt 13 personer.

 

Burde ikke jeg få tilbake førerkortet mtit da? hvis de ikke har noe form for bevis bortsett fra 1.stk polti som har sett meg? det fins ikke videoovervåkning. Vet at ordet til politiet veier veldig opp, men man burde vel kunne støtte seg på grunnregelen "uskyldig inntil det motsatte er bevist"?

 

Det jeg er ute etter her er erfaringer, og IKKE kommentarer som: "ta straffen din som en mann" og "du fortjener det når du kjører sånn".

 

Tnx :)

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkefunksjonen er en fin ting: http://www.bilforumet.no/cfmgoogle.php?cx=partner-pub-6411872509083291%3An91v1u-jlz3&cof=FORID%3A11&ie=ISO-8859-1&q=Tatt+for+sladding&sa=S%F8k&siteurl=www.bilforumet.no%2Fjuridisk%2F250640-tatt-sladding-1-politivitne-and-ingen-kamera.html#952

 

"Uskyldig inntil det motsatte er bevist" burde jo gjelde hvis du var uskyldig, men nå har du jo faktisk brutt vegtrafikkloven, og da må du jo bare ta straffen, eller satse på at du får vridd deg unna. Noe som er lite sannsynlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkefunksjonen er en fin ting: http://www.bilforumet.no/cfmgoogle.php?cx=partner-pub-6411872509083291%3An91v1u-jlz3&cof=FORID%3A11&ie=ISO-8859-1&q=Tatt+for+sladding&sa=S%F8k&siteurl=www.bilforumet.no%2Fjuridisk%2F250640-tatt-sladding-1-politivitne-and-ingen-kamera.html#952

 

"men nå har du jo faktisk brutt vegtrafikkloven, og da må du jo bare ta straffen, eller satse på at du får vridd deg unna. Noe som er lite sannsynlig.

 

Sier du det basert på erfaring, eller er det noe du tror? mtp på å vri seg unna.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun vitner som kan straffes for falsk forklaring^^ Den tiltalte oppfordres kun til å snakke sannferdig

 

Men, en løsning til problemet ovenfor: Har du satt noen andre ifare, eller har det vært uaktsomt???

 

For politiet er veldig glade i å ta folk for sladding på en plass hvor man kunne lagt godstog over 90 grader uten å utgjøre noen trussel for noe/noen. For da kan du henvise til det politiet sier selv på politiet.no:

 

Kan eg trene glattkøyring på ein P-plass?

Ein skal vere svært varsam med å seie at slik køyring er i orden, sjølv om det er for å trene seg. Men viss det skjer under absolutt kontrollerte forhold, der det ikkje blir skapt nokon fare verken for deg sjølv eller andre, og heller ikkje uroar omgjevnadane eller annan ferdsel på nokon måte, er det vanlegvis akseptert. Men det vil som nemnt bli stilt svært strenge krav til den aktsemda som du må utvise. Det kan i det høvet visast til vegtrafikklova § 3, som er grunnregelen for korleis du skal oppføre deg i trafikken. Den lyder slik: § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og vere aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Du bør heller ta kontakt med t.d. NAF for å undersøkje om dei har ei glattkøyringsbane i nærleiken som du kan trene på. Dersom du "sladdar" rundt på ein parkeringsplass som ikkje ligg usjenert til, kan du nok oppleve at nokon ringjer politiet for noko dei oppfattar som villmannskøyring.

 

kan leses på: https://www.politi.no/rad_fra_politiet/trafikksikkerhet/trafikkatferd/Tema_184.xhtml

 

Og den der vet jeg folk har brukt for alt den er verdt for å komme seg unna. For her sier jo politiet at om stor nok aktsomhet utvises, så kan du gjøre det

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår