remixen Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Har ikke fått det på, men kan det være så farlig at man faktisk må kjøpe nye deler om man får olje eller lignende på bremsedeler? De fleste sprayer jo på med avfetting, vaskemiddel, rust renner nedpå + mye annet dritt, burde ikke det være like farlig da? Som jeg ser går det meste bort etter en brems.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 I utgangspunktet så blir bremsebelgget ødelagt av olje, bremsevæske og lignende, men i mindre mengder går normalt greit med reingjøring. Bremseband er mere motakelig for det enn klosser, og normalt så forsvinner det meste av dritt på skiva etter 2-3 harde bremsinger 100-0. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remixen Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Så hvorfor sier alle at man bare kan kaste bremseklossene etter man har tatt på de med fettete fingrer`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Hvem sier det? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remixen Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 produsentene, folk på forumet her, internett... :blah: Når jeg leste om å skifte bremseklosser engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Blæh..Vet ikke om det er fleip eller fakta, men produsenter sier selvsagt det for å tjene mer penger! Ut å prøvekjør bilen og se om det er trygt. Samme f om det slites fortere, da bytter du bare når de er utslitt. Har aldri prøvd selv, men tørk av så godt det lar seg gjøre, og prøvekjør forsiktig. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Det er nok litt overdrivd, trekker det inn i belegget ja, hvis ikke brennes det fort av. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 (endret) Du hiver ikke delene fordi at de er tilgriset. Du gjør de reine. Kjenner en som slet med bremseheng på mopeden, og han gnurte på med olje, fett osv på bremseskiven. Så kjørte han med det i noen uker før han fikset bremsehengen. Han hadde ingen problemer med dette i ettertid. Og bremsevæske osv er ikke så tærende som du tror. Må ha virkelig kraftige kjemikalier for å tære stål, stein (eller hva klossene er laget av) på kort tid. Tenk deg at det går bremsevæske gjennom bremserør i bilen din, men de er ikke tært i stykker? Endret April 19, 2010 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobby1 Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Men du har vell ikkje ødelagt bremseklossene, viss du har vert litt uheldig å fått nokon dråper bremsevæske på bremseskiven og kjørt, deretter renset bremseskiva med rødsprit?? Hadde ikkje skrudd luftenippelen skjikkeligt til etter å ha lufta bremsecalipperen!!! Bremseklossene å skiva er helt ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Drit i det, kjør på. Om jeg søler bremsevæske når jeg jobber med bremsene tørker jeg ikke opp. Det forsvinner når man kjører. Og jeg har null tro på at dette kan skade bremsene på noen måte annet enn hvis det ødelegger en sensor. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg