Gå til innhold

Trenger billig bruksbil, rundt 10.000

Ranger emnet


Myrdal

Anbefalte innlegg

Hei, har vært uten bil i noen mnd nå, men ser at jeg trenger bil igjen. Men begynner ikke i læra før i juni, så nå idag har så og si ingen inntekt. Men jeg har tenkt å legge ca 10k i bil, men trenger en bil som er billig å eie og drifte. Er egentlig BMW-mann, men har innsett at det ikke er det lureste å kjøpe akkurat nå ;)

 

Kikket mye på golf 2 av de nyeste modellene (90-91), har alltid likt denne bilen, og den er jo igrunn billig og eie. Men noen som har noen andre tips eller forslag eller erfaringer med billigbiler? :)

-86 BMW e28. 518i. Vinterbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyota er biler med holdbar motor. hundai får man jo en brukanes bil til ein billig penge. ville ikkje satsa på bmw for her betaler man så mye for merke og i grunn det samme for mange andere store produsenter. kjøp heller ein bil man ikkje er stolt av men så virker for en bil til 10k kan fort bli dyr. prisen går også mye ned vist det er lite igjen av eu godkjenning.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Ford Fiesta/Courier som "slengerbil". Fiesta kan være et alternativ, selv om de ruster en del rundt dørkarmer og hjulbuer. Men unngå motoren med 60 hk, den er helt jævlig.

 

Hvis jeg var i en tilsvarende situasjon, ville jeg kanskje også vurdert en Peugeot 306 (uten å ha erfaring med dem). Om du ikke har noe imot japanske biler går vel også Nissan Almera og Honda Civic for å være bra.

Endret av MarcusN

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri finn på å kjøpe Peugeot. Snakker av erfaring. Alt ryker på den etterhvert.

 

Hvis du vil ha noe til cirka 10 000kr vil jeg anbefale en Honda Civic. Kjører rundt i det selv. Det eneste jeg har byttet på den er termostatføler og batteri. Har hatt den i cirka 8 måneder nå.

 

Toyota er også bra.

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår