goliathpower Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Hei folkens jeg lurer på hva som er den beste/mest skånsomme måten å få et 100% perfekt motorrom. Er veldig usikker på kjemikalier osv med tanke på plastikk deksler, sillicon slanger osv. Men vet også at mye skitt sitter veldig godt, som olje med sand i ol. Noen tips å triks? mvh Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 http://www.detailersclub.no/forum/topic/1035-kjapp-shine-av-motorrom/ Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Jeg bruker hageslangen oppi motorrommet...Dekker til ting med plastikkposer (sportsfilteret og bak lyktene..spyler først vekk støv og skitt (OBS! Motor SKAL være avkjølt!) Deretter påfører du ønsket avfetting, selv bruker jeg Amazing Rolloff, men Prickbort duger det også. Etter dette kan du gjerne bruke en myk kost eller børste og gni litt her og der, men funker også med en washmitt eller svamp. Deretter spyle av...gjenta hvis nødvendig. Når all såpe osv er spylt bort, lukk panser, starter bilen og lar den bli driftsvarm, FØR du kjører noe sted ;) På den måten fordamper mye fuktighet som evt. kan lage faen på kontakter osv. :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Bruker Simple Green og hageslange Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 (endret) Vel, i jobben min tar jeg motorvasker flere ganger daglig. Motorvask er ingen problem så lenge man går over med trykkluft etterpå. Det gjelder spesielt bensinmotorer. Det er mye bedre å gå over med trykkluft i kontakter, rundt pluggledninger, LMM, sikringsboks/releboks o.l for å få ut vannet, enn å la den stå på tomgang. Noe av vannet fordamper når motoren blir varm, men det blir fremdeles liggende vann i kontaktene! Dynamo tåler vann, men det er jo selvfølgelig ikke lurt å spyle rett på den. Jeg bruker høytrykkspyler, men tar visse forholdsregler etter man har vasket det. Bruker selv avfetting eller såpe, avhengig av hvor skittent det er. Endret April 24, 2010 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg