Gå til innhold

Amatør trenger hjelp

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei. For å utdype tittelen så har jeg 0 peiling på dette. Joda, jeg kan kjøpe vaskemidler og sånt og klare å vaske bilen. Men jeg vil ha tips og råd.

 

Har en rød Toyota Carina 96mod.

Hva må jeg gjøre for å vedlikeholde den bilen med tanke på lakk, rust og innvendig? Hvor ofte og med hvilke vaskemidler?

 

Ellers noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke bruk Zalo, hehe, noen bruke faktisk det..

Til vask så bruk mye vann (ikke altfor varmt om du vil bevare eventuell voks/polish lengst mulig). Poler bilen vår og høst. Etter vask, rens lakken med lakkrens eller evt. parafin (billig). Spyl bilen godt og tørk før du påfører polish og voks. Du får tak i polish-/voksblandinger som både har polish (renser) og voks (beskytter) i seg. Evt. finner du bedre rene polishprodukter som du bruker først, og deretter beskytte med voks etterpå, siden polishen bare renser.

 

Innvendig vet jeg ikke så mye om, du får renseprodukter for stoffinteriør.

 

Ellers er understellsbehandling (tectylbehandling) absolutt å anbefale for din bil. Tror Carina ble litt bedre på rustbeskyttelse først fra -97..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Bare ikke bruk Zalo, hehe, noen bruke faktisk det..

Til vask så bruk mye vann (ikke altfor varmt om du vil bevare eventuell voks/polish lengst mulig). Poler bilen vår og høst. Etter vask, rens lakken med lakkrens eller evt. parafin (billig).

 

Hehe, litt artig at du først fraråder folk å vaske bilen med Zalo...for så å anbefale parafin som avfetting. Parafin frarådes å brukes til bilpleie av samme årsak som Zalo. :batman:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår