kjosnes Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Hei. Garasjetaket mitt lekker visst når det er mildvær (betongtak), og nå har jeg store, hvite flekker overalt på bilen som ikke går av ved vask. Har prøve diverse avfattinger, bilshampoo og div, men sitter som f..... Noen som har vært borti dette før og evt noen som vet hvordan jeg skal få det bort? Siter -00mod Passat 1.9tdi -93mod Nissan Sunny 2.0 D -95mod Opel Omega stv. -87mod Toyota Camry (stading oppgradert) -90mod Ford Sierra 4x4 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Ved å polere vil du få det bort. Spørs om du tar det for hånd, så jeg tipper du får bruk for DA-maskin evnt roterende. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 En lakkrens som f.eks Meguiar's Deep Crystal Step 1 vil nok ta disse. ..og når det er gjort; legg en god voks eller sealer på bilen, så blir det ikke vanskelig å fjerne disse flekkene lengre ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Jeg ville prøvd med å claye bilen før du behandler bilen med lakkrens og polish. Da funker Meguiars sitt claysett veldig bra, som kan kjøpes hos Godkjemi. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Sikker på at det ikke er kalkflekker? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjosnes Skrevet April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 meget mulig at det er kalkflekker. Vertfall hvit av farge og sitter som fy!!! Siter -00mod Passat 1.9tdi -93mod Nissan Sunny 2.0 D -95mod Opel Omega stv. -87mod Toyota Camry (stading oppgradert) -90mod Ford Sierra 4x4 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 (endret) Om det er hvitt på bilrutene så kan du kanskje prøve med eddik på en liten flekk og se om det fungerer? Eddik er syre og løser kalsiumkarbonat, som kalkavleiringer består av. Uten sammenligning forøvrig fant jeg en oppskrift for vask av akvarie hvor det er kalk på glass; Vask med eddik, gjerne 35% husholdningseddik som du kjøper i nærmeste dagligvarebutikk. Fukt området godt, la det virke noen minutter og vask eller skrap det bort. Gjenta dette noen ganger hvis nødvendig. Anbefaler at du bruker gummihansker og sørger for god ventilasjon mens du holder på med dette![/Quote] Skulle tro eddik ikke var bra for billakk, men det vet sikkert noen andre bedre enn meg. Endret April 24, 2010 av henne skriblefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Sitronsyre! Brukes til mat, drikke, redusering av kalk i oppvaskmaskin og til rustfjerning. Kan helles rett i sluket etterpå også. Sitronsyre er et næringsmiddel. Fåes på apoteket til ~500kr kiloen eller i en liten husmorpose i bakeavdelingen. Jeg kjøpte en 25kg sekk da jeg bruker litt av det. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg