Gå til innhold

Pipelyd når jeg gir gass mens stereoen går

Ranger emnet


Gloms

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har på stereoen når jeg kjører begynner det å hvine når jeg får litt turtall på bilen. Lyden er ikke der når jeg har slår av anlegget.

 

Er det noen som vet hva det kan være? og hvordan kan jeg bli kvitt det.

 

Er samme lyd som den høyfrekvente lyden man kunne få som ringetone en stund som gamle ikke hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Mazda 323 F 1996 modell.

 

Når dere sier phonokabler er ikke det de kablene som går fra forsterker ut til høytalerne? de som ofte har en gul og en hvit? Ligner litt på de kontaktene som er på xbox/playstation osv? De kablene går langs lista ved døra og inn i døra til høytalerne.

 

Er dette et vanlig problem? og pleier det å være vanskelig å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan veldig gjerne være at du må flytte disse "playstation"-kablene til ett annet sted. MEN, til "feilsøking", ville jeg først og fremst bare strekt en phono-kabel tværs gjennom cupèen, og hørt om det er samma lyden da.

 

Fungerer det, så må du rute om Signal-kabelen (Phonokabelen), og alt er i orden... Hvis ikke blir det litt værre. da må du finne nye, Gode jordings-punkter.. noe Mazdaer, som veldig ofte er ganske rustene, ikke har :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Mazda 323 F 1996 modell.

 

Når dere sier phonokabler er ikke det de kablene som går fra forsterker ut til høytalerne? de som ofte har en gul og en hvit? Ligner litt på de kontaktene som er på xbox/playstation osv? De kablene går langs lista ved døra og inn i døra til høytalerne.

 

Er dette et vanlig problem? og pleier det å være vanskelig å fikse det?

 

skal gjøre dette enkelt.

phonokabler er de som går fra spilleren til forsterkeren (rød og hvit/sort)

jeg har hatt samme problem på min, det som er problemet er at det er enten dårlig kontakt/ dårlig skjerming av ledninger, eller det kan være remoten som lager støy (hvis du har remoten sammen med phonokablene) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere sier er at de kablene jeg har trukket langs gulvlistene ved dørene må legges i midten? Der har jeg strømkabelen fra forsterkern til batteriet. Vil de påvirke hverandre på noen som helst måte?

 

Jeg har også remotekabelen liggende på en av sidene sammen med den ene phonokabelen. Skal jeg bare la den ligge da? slik at de blir adskilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømkabelen ligger jo i midten, tror dere det blir no forstyrrelser fra den hvis jeg legger phonokablene der?

 

er akkurat da du vil få forstyrrelser. strøm og signal må ligge adskilt.

 

du kan evt prøve å flytte remoten å se om det hjelper, om du har lagt opp den separat...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en kar i dag som sa at det eneste som kunne skape forstyrrelser var strømmen. Remotekabelen lagde ikke forstyrrelser for audiokablene selvom de lå inntil hverandre.

 

Har også funnet ut at på den ene audiokabelen har jeg en remotekabel som er "limt" fast. Den ligger på en måte mellom de to ledningene som er i en audiokabel. Funker det like godt å bruke den som remote? For hvis det gjør det er jo den andre remotekabelen til overs.

 

Han sa også at det kunne være jordingsfeil i spillern. Altså jordingsfeil på kabelene som originalt lå i bilen som jeg koblet i baki spillern. Jeg er ganske sikker på at forsterkern er jorda bra for den har jeg skrudd i bra godts.

 

Hvordan kan jeg sjekke om det er jordingsfeil? er det noe apparat man kan bruke for å sjekke det? Og er det mest sannsynlig at det er det som er feil i bilen min?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår