Gå til innhold

konstant lufttemp i kupé, 1995 mod. Spjeld? LØST

Ranger emnet


sindr

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg har en A4 95' som mista både varmen og kulden fra AC i kupén. Jeg har spylt gjennom registeret, det er ikke tett. Jeg har elektronisk klimaautomatikk som ser ut til å funke som den skal.

 

Ingen endring i lufttemperatur når jeg endrer tempen på panelet, men jeg merker at det reagerer, for står den på auto og jeg skrur opp varmen så øker vifta for å varme opp fort, men lufta kjennes bare ut som utetemp konstant. Samme om jeg skrur på ac'n, da starter kompressoren, og "borrelåslyden" på passasjersida kommer som vanlig. Elektronikken virker altså normal.

 

Motortemp er fin @ 90'C. Pollenfilter er rent.

 

Er elektronikken gått i dass, eller er det et spjeld som kan henge seg opp noe sted her? Er sugen på tips, for greit med varme i bilen!

 

Alt mottas med takk:)

 

-Sindre

Endret av sindr
Problemet er løst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med dårlig/lite med gass? :)

 

Glemte å nevne det, bilen var sist sommer inne hos Audiverksted i Belgia og fikk etterfylt gass og kontrollert systemet. Funka fint etter det.

 

Dessuten så tror jeg ikke det trengs gass for å få varme, så er nok noe annet da det hverken er varme eller kulde :)

 

Men takk uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en elmotor som styrer spjeld, eller elektronikken som styrer denne som er årsaken. Mulig lesing av feilkoder kan si noe nærmere.

[/size]

 

Flott, da vet jeg at det er et spjeld der. Noen idé hvor det sitter, mulig å komme til uten å demontere halve bilen? Vet du også hvordan opplegget funker? Skifter det mellom uteluft og behandlet luft?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har nå fått lest ut feilkoder i henhold til denne siden: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var=

 

Det er vel egentlig bare kanal 1 som er interessant i denne sammenhengen, men slenger med de andre også.

 

To feil på kanal 1: 1c - 8.5 og 15.7. Ser ut for meg som at dette har noe med at klaffen til "luftflödesmotorn" er blokkert. Virker fornuftig?

 

Resten av kodene, ta kommaene med en klype salt. Kanaler som ikke er nevnt har koden 0.

 

4c - 9,9

5c - 10,6

6c - 13,5

8c - 16,2

9c - 4,0

10c - 14,2

11c - 22,3 - 22,4 (varierer)

12c - 19,9 (varierer)

13c - 9

14c - 7

15c - 22,8

16c - 22,8

18c - 3,6/3,7

19c - 3,7

20c - 12,3

25c - 17,7/17,8

26c - 25,5

27c - 14,0

30c - 6,5

31c - alt lyser

36c - 22,9

37c - 9

38c - 23,9

39c - 1,0

40c - 23,3

41c - 8

42c - 22,3

43c - 1,0

44c - 1

45c - 26,1

46c - 1,7

47c - 1,7

48c - 10,6

50c - 2

51c - 50

52c - 1,3

53c - 010

54c - 12,7

55c - 1,7

58c - 1,9

59c - 1,7

61c - 3

62c - 12,3

63c - 12,3

64c - 2,6

67c - 14,0

68c - 2,0

71c - 1,2

72c - 12,2

73c - 12,1

74c - 0 - slutt.

 

Hvis det er flere som er enige i at det er denne motoren som styrer spjeldet som er årsaken, hvor befinner dette seg, og har noen tips til hvordan å bytte dette?

 

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår