Gå til innhold

trenger litt hjelp med cd spiller kobling

Ranger emnet


-Berntsen-

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt ny bil og måtte bytte cd spiller. men jeg får ikke til og koble sånn så cd spilleren husker hvem sang den var på osv når jeg stopper bilen og skal starte igjen.

 

jeg har en blå/hvit, lyseblå/gul og en brun ledning bak der.

 

noen som veit åssen jeg gjør det??

VW Passat 01 Mod

Volvo 850 94 Mod (X)

Volvo 240 87 Mod (X)

Volvo 240 83 Mod (X)

VW Golf 3 96 Mod (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du finner deg ei prøvelampe, så kan du se hva som er i hvilke ledninger.

Du sier lite om hva slags spiller, eller bil, men kan ta det generelt.

 

Om det er en relativt ny bil, så har du acc/radiotenning klart.

 

Gul på spiller skal på ledning med konstant plusstilførsel, rød skal på ledning med tenningspluss, alternativt sammen med gul.

Svart skal ha minus/jord, da skal du ha nok til å kunne skru på spiller og den skal huske innstillingene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har CanBus-nettverk i bilen om ikke ombytting av Gul og Rød hjalp, og da har du bare KonstantPluss i ISO-klossen. TenningsPluss må strekkes fra sikringsboks e.l.; evt et CanBus-interface til f.eks. 595,- må kjøpes inn.

 

Var det en original VW-radio du skiftet ut?

 

det hjalp og bytte om, da fikk jeg memory men konstant strøm.

det var ikke en original vw radio nei. var en jvc spiller som satt der og den funka ikke så veit ikke åssen det var før

VW Passat 01 Mod

Volvo 850 94 Mod (X)

Volvo 240 87 Mod (X)

Volvo 240 83 Mod (X)

VW Golf 3 96 Mod (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har CanBus likevel... siden du først fikk spilleren til å fungere av/på med nøkkelen, uten minne, mens du nå har minne men ikke nøkkelstyring, er det bare et koblingsproblem som i alle andre VAG-biler, fra før 2004 senest, når det settes inn en ny spiller. VAG har de siste femten årene eller så før 2004 byttet om KonstantPluss og TenningsPluss i ISO-klossen, så derfor må du bytte dette tilbake, og det er enklest på ledningsnettet til Kenwooden. Gul ledning fra spilleren skal gå til Rød ledning, og Rød ledning fra spilleren skal gå til Gul ledning.

 

Mulig at du nå har koblet sammen Gul og Rød fra spilleren på samme KonstantPluss fra bilen, og da blir det jo ingen tenningsstyring.

 

Merk at du også må ha et Fantomstrømforsyningsadapter til den originale antenneforsterkeren for å få et akseptabelt radiomottak med ny spiller. Mulig den forrige JVC-eieren satte inn et slikt, men de fleste vet ikke om dette.

2985_phonocar_8_533.jpg&w=200&h=152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår