einestn Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 er det mye arbeid for en lite erfaren kar å skifte reg reim selv på en 95 2,5 V6? har hørt noe om å bytte kamsett til 98mod. hva innebærer dette? håper på positivt svar. har også en org alarm som lever sitt eget liv. uler hele tiden. har fjernet sensorene som står i B-stolpene samt bryteren for å slå av disse. er like før jeg river ut hele dritten. men da mister jeg vell også sentral-låsen. Siter I don't drive fast, I just fly low... 95' Opel Omega 2,5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Hei, 2,5 v6 er nok ikke den motoren det er lettest i verden å bytte register reim på nei. hehe , har gjort dette selv og vet hva det innbærer...neida med de rette "verktøyene" er ikke dette så veldig vanskelig. 4 kamaksler og veiva skal være "på linje" :) Bytte kamsett,,tja de mener jo at den tidligere registersetett var mere utsatt for havari, det nye er forbedret. Strammehjul holderen "mellom toppene" er forbedret. Kjøp HAYNES rep håndbok til omega, er til stor hjelp :) Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Når man skal bytte trenger man ett verktøy for å holde kamdrevene stille. Jeg kjøpte biltema sine som jeg måtte modde litt. Har man Haynes boken og verktøyene går dette som en lek. Men vær litt obs på skifteintervallene. Jeg skifter konsekvent på 60.000 km. Bedre med deler for 1400,- og litt arbeid enn motorhavari. Lykke til med jobben :) Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Jeg gjorde det for ca 2 uker siden på min, og Haynes-boka er et must, ble i hvertfall mye lettere. Man trenger ikke alt spesial-verktøyet, men et Torx-koppsett (innvendig Torx) er så absolutt å anbefale. Servopumpa er lettere å ta helt av enn å ta av bare reimhjulet på den, fant jeg ut. Reimhjulet satt som f*** på min. Bare vær veldig nøye med at strekene på kam- og veivdrevene og på selve reima stemmer med de merkene på motor/ topper når du skal stramme løpehjulene. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.