Gå til innhold

Motorbytte fra 1,6 til 1,8

Ranger emnet


tobias1600

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Golf 1,6 og sette inn en 1,8 i den, siden motoren er gåen.

Tror det er følgende motorkoder på disse 2 motorene:

1,6 (ABS/ADZ)

1,8 (ABU/AEA/AEE)

 

Hvordan blir det med ledningsnett, drivaksler, girkasse osv? Passer 1,8 motoren (+kasse) rett inn i bilen?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en Golf 1,6 og sette inn en 1,8 i den, siden motoren er gåen.

Tror det er følgende motorkoder på disse 2 motorene:

1,6 (ABS/ADZ)

1,8 (ABU/AEA/AEE)

 

Hvordan blir det med ledningsnett, drivaksler, girkasse osv? Passer 1,8 motoren (+kasse) rett inn i bilen?

Riktig motorkoder på 1,8 er:

ADZ og ABS er 90hk

AAM er 75hk.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg satt inn 1,8 motoren i bilen. Annen størrelse på drivaksler og eksos forskjellig. Men nå får jeg ikke fart på bensinpumpen, kan det være pga. forskjell i ledningsnettet? Den bygger ikke opp trykket slik den skal ved tenning og kommer heller ikke i gang mens starteren går. Har skjønt at det finnes noe slikt som en turtallsmåler som styrer pumpen ved drift.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. bensinpumpen:

Bensinpumpe styres av ECU, via bensinpumpereleet.

Når tenningen skrus på skal pumpa starte og gå i 1.5 sekunder. Så vil den starte og gå hele tiden når motoren går.

 

For å få frem bensin og fylle filter, injection-unit etc. når alt har vært demontert og er tørt, må man derfor skru på tenningen et antall ganger.

 

Bensinpumpereleet er nr. 167 nederst til høye i sikringsboksen.

Går greit å "tjuvkoble" mellom de to tykke pinnene dersom releet tas ut.

 

Har du lest ut evt.feilkoder med VAG-COM ?

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår