Gå til innhold

Hvordan måle/teste turbotrykk ?

Ranger emnet


MotivAirArt

Anbefalte innlegg

Har en -97 A4 TQ, som jeg mistenker har noe tull med noe i forbindelse med turboen. Dvs jeg tror ikke selve turboen er gåen, men et eller annet i forbindelse med den funker ikke helt...synes bilen er veeeldig lat, dyr i forbruk og jeg hører eller merker ikke noe som helst til turboen. Hva tror dere dette kan være. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ladetrykk på turbo er det overtrykket den gir på innsugningsmanifolden.

Dvs. at du skal lete etter en slange som går inn på rørene mellom turbo og manifold (eller direkte på manifolden). Der kan du koble inn ladetrykksmåleren med en T-kobling. Kjenner ikke din bil, men mellom 0,4 og 0,9Bar kan du forvente ved fullt pådrag. Skal begynne å lade ved rundt 1500rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...jeg var først på et merkeverksted å fikk tatt en sjekk på motoren, å de fant ikke noe galt med den, så etter det, fikk jeg chippet denne motoren, som visstnok er originalt på 150 hk, til ca 196 hk, men dette ble bare fiasko, ble ingen forskjell. Han som chippet den, mente den ikke laddet, eller at det var noe galt i forbindelse med turboen. Ikke selve turboen, men noe som hadde med den å gjøre. Han snakket om en fjær på/i en vacum-klokke som kunne være slakk i...hørt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n75 kan du bytte ... koster ikke stort mer enn 400 kroner mener jeg :) bytt også resirk til en i alu (biltema sin funker faktisk, bruk den mellomste fjæra til ditt oppsett) er du skeptisk til biltema sin så har forge og 034 motorsport gode resirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår