Gå til innhold

"beste" kommune og bo i, med tanke på bilmiljø?

Ranger emnet


Booyaga

Anbefalte innlegg

har prøvd og finne ut hvor som ville vært den beste plassen og bo om bil er hovedinteresse..

 

hva syntes dere?

 

tatt i betrakning:

 

banekjøring, hvorvidt generell befolkning godtar bil interessen, størrelse og samhold på bilmiljø, gj.snitt dekkforbruk pr.inb, nærhet til motorsport forhandler etc..

 

for eksempel:P

 

og skriv noe mer enn feks "rakkestad ruler" det sier oss andre ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notodden, masse biler med riktig stuk/god smak på folket(opptatt av stance!), har vel hatt noe av de største treffa som har vært i Norge utenom Gatebil på rudskogen, minuset er vel at de aldri er på treff andre teder og at de fullaster bilane med fire folk som drekker og en som kjører(som betyr at de folka med grom bil drekker istedenfor å komme med grombilen sin), bra med liv både sommer og vinter, alltid biler ute(men må treffe på en god dag, da er det jævlig mye biler ute), turbodiesel som er tingen de fleste vil ha, de mest populære bilene er

-Mercedes 300tdt(w124,w210,w211)

-BMW e39

-Mercedes w220 S-klasse

-Volvo 200-serie

 

Felles for bilene er at de er knesenka og har gromme hjul/fine stuk, har sett filmer og vært på div treff andre steder og det er ingen som har så mange biler med riktig stuk, som regel er det noe plastraketter med smale dekk og med 30-40mm senk osv, uff

 

noen av bilene med stuk derfra

apphmuru6i3it5hibkah.jpg

 

IMG_2360.jpg

 

DSC01227.jpg

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jo sagt noen ord om min egen kommune som er vennesla.

vennesla har jo opp igjennom alle år vært kjent for mye harry kultur, herjing med alt av kjøretøy på jorder såvell som i sentrum, vennesla var ei virkelig bygd, med bygdefyll bygdefolk unger som fikk unger og det som hørte med..

 

MEN det var før folk begynte og bli vender med tidligere fiender som kristiansand, og da kom "storby fantasiene" og da forsvant kulturen...

 

så derfor valgte jeg og ikke skrive noe om vennesla..

 

er jo noe straffing her enda når snøen kom, men ja vennesla er desverre svunnet hen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jo sagt noen ord om min egen kommune som er vennesla.

vennesla har jo opp igjennom alle år vært kjent for mye harry kultur, herjing med alt av kjøretøy på jorder såvell som i sentrum, vennesla var ei virkelig bygd, med bygdefyll bygdefolk unger som fikk unger og det som hørte med..

 

MEN det var før folk begynte og bli vender med tidligere fiender som kristiansand, og da kom "storby fantasiene" og da forsvant kulturen...

 

så derfor valgte jeg og ikke skrive noe om vennesla..

 

er jo noe straffing her enda når snøen kom, men ja vennesla er desverre svunnet hen

Ikke at jeg er 50 år og kan fortelle om hvordan tidene var før. Men Vennesla er jo ei knall bygd å bo i! Bodde mine 2 første år der, og har halve slekta derfra, i tilegg til masse venner. Jeg kommer sannsynligvis til å flytte opp der når jeg har penger til det :)

 

Og bil-miljø, har man jo sånn sett fortsatt. Men det er jo helst venne-gjenger som "råner" sammen. Har jo tempo-gutta, guttane, unge mødre, narkomane og hele suppa som gjør Vennesla unik. I tilegg jobber jo nesten alle venndøler i byen så :)

 

Og byfis/homo er jo ord som sterkt lever enda. En venndøl som bor på østlandet er en venndøl som er bortkommet og ikke helt vet hvor han er. Østlandet er en plass man flytter vekk fra :)

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo så møtes det 30-50 biler på streetmeet, da jeg var i sarpsborg og halden der var det jo 50 biler som bare råna på bensinstasjonen.

 

notodden er jeg jævlig nysserrig på egentlig, frister noe i hælvetet å oppleve råne miljøet der

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jæren er det lite som skjer, det er nokre småe rånetreff på biltema og på nokre bensinstasjoner. Ein sjeldan gong er det kanskje treff på eit av dei to lokale kjøpesentra.

I Stavanger skjer dei litt nå og då, dei hadde visning på Ferrari 458 Italia, og det var eit større treff. Kvart år er det Rallycross og Bilcrossløp på Jærhagen.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og, javel har nå hørt 2 ganger at bø er en bra(?) plass og bo for bilintereserte..

 

men er ikke noe smartere på bø enda? derfor jeg håpet på litt utfyllende, denne tråden er ikke bare for og diskutere, jeg prøver finne ut hvor i F.. ehm norge jeg vill etablere meg med tida.

 

og nå ligger notodden høyt pga uttalelsen og bildene til merce-123^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Notodden og Bø har hatt et veldig bra rånemiljø, der jeg faktisk ville foretrekt Bø, men det har dessverre blitt noe dårligere de siste åra begge plasser, er vel mest igjen på Tødden.

Tror Kommunene har en del skyld for dette.

 

Hva ettersøker du på den plassen du vil bo, ett stort rånemiljø, ett stort miljø innen skruing og modding, tilrettelegging av Kommunen, baner, Ett villt bilmiljø?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår