arntarn Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 hei. kan noen gji meg et skikkelig svar på om det er fiat motorer i opel? har hørt at det er det. men gjeller det alle motor alternativene også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 På ingen måte. ER det i det hele tatt noen opeler som har fiat-motor? Enkelte av dieselmotorene er Isuzu, men ellers pleier det å være stempla GM i blokka på de jeg har sett ihvertfall... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Dieselmotorene 1.3cdti (70,75 og 90), 1.9cdti (100, 120 og 150) og 2.0cdti (110, 130 og 160) er fiatmotorer. Ellers er det mye isuzumotorer blant dieselmotorene. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Noen nye, har vel forsåvidt også Renault motorer. Snakker da hovedsaklig om varebilene, Opel har samme varebiler med motorer som Nissan og Renault hvis jeg husker rett. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Man må huske på at det var Fiat i samarbeid med Bosch som i sin tid utviklet common-rail-systemet i dieselmotorer, og etter at VAG for noen år siden gikk bort i fra pumpedyse og over til common-rail de også, så er alle dagens dieselmotorer common-rail. For noen år siden utviklet Fiat i samarbeid med Bosch og GM en videreutvikling av common-rail, nemlig multijet (som kalles ecojet når motorene står i Opler), dette går ut på at diselen blir sprøytet inn i flere omganger i hver arbeidstakt. Dette gir mykere gange, bedre forbrenning og dermed lavere forbruk. GM sikret seg rettigheter til å bruke disse dieselmotorene før de solgte seg ut av Fiat for noen år siden. Fiat, Ferrari og Magnetti Marelli er forresten nå i ferd med å utvikle framtidens bensinmotorer, med elektrisk ventilstyring. Prinsippet er allerede testet i flere år i Ferraris F1-motorer. Den første gatemotoren med prinsippet ble nylig lansert for Fiat 500. Dette med å lansere ny teknologi i de minste motorene er noe Fiat har en tradisjon for. En del mekanikere jeg har snakket med mener at hvis resten av Fiat-bilene hadde hatt like god kvalitet som de små Fiat-motorene, så hadde Fiat vært verdens beste biler. Dessverre for Fiat har det ikke alltid vært sånn. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg