Gå til innhold

Utførte rep. uten godkjenning

Ranger emnet


duxx0

Anbefalte innlegg

Var nettop å hentet MINIen hos autozentrum på Økern.

 

Satt den inn i dag tidlig og nevnte flg:

 

- Airbaglampe som lyser

- Gått låskasse førerdør

- Porgrammering av ny nøkkel

- EU-kontroll

 

Rep. kom på over 11.000,- totalt :oohh

 

Fikk dog aldri noen telefon om hva det evt. ville koste og hva de hadde tenkt å gjøre.

 

Dro nå avsted med bilen uten å betale og de skal kontakte meg i morgen.

 

Det jeg lurer på er:

 

Hva har jeg rett til å kreve?`

Hva har de rett til å kreve?

 

Jeg gav dem jo en liste over ting som var feil med bilen, men sa ikke spesifikt at det skulle fikses.

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må si meg enig med Mondeo her. Hvis du leverer bilen på verksted og oppgir feilene så er det jo klart de ordner det. Hvorfor ellers skulle du ha den på verksted og nevne feilene? Nå er det klart at de kunne ha tatt en telefon å sagt hva det vil komme på, men når man leverer bilen på verksted med feil så er det jo klart man i de fleste tilfeller vil ha det ordnet.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er:

 

Hva har jeg rett til å kreve?`

Psykologisk helsesjekk kanskje
Hva har de rett til å kreve?
Noe over 11000 kr

 

 

 

"Goddag, jeg skulle gjerne hatt en EU kontroll. HVA???? Koster det penger? Kunne dere ikke bare se over først, og så ringe meg om hva det koster å få....sett over...før dere gjør det liksom. For dere har ikke lov til å gjøre noe uten å spørre"

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bmw jeg hadde hos autozentrum, de ringte meg hver gang når det var snakk om flere tusenlapper og hørte om de skulle ordne det eller vente.

 

Er mye penger for vanlig dødelige folk, syntes det er fint når verksteder ringer og forteller pris dersom det blir snakk om 6, 8, 10k osv...

 

min mening, men jeg ser begges sider av saken, om jeg var din mekaniker, du gir meg en liste over feil, ville jeg tolket det som at du vil jeg skal reparere feilene, saken i ditt tilfelle blir en annen om du avtalte noe med de på forhand

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man leverer jo ikke bilen på verkstedet for at den IKKE skal fikses..

Jeg har jobbet som elektriker, og når kunden har levert liste over ting som de synes bør gjøres om i et anlegg, så fikser vi det jo..og tar betalt. Tror ikke noen ville ringt oss bare for å fortelle hva de ville ha gjort, men ikke utført..

 

Mekanikeren/verkstedet har tolket det sånn at du ville fikse disse feilene, særlig når du leverer bilen..altså, kom igjen..du kan da ikke tro at de skulle se over bilen uten å ta betalt, og fikse den uten å ta betalt. Hva tenkte du når du leverte den? At en time på verkstedet er gratis så lenge de ikke hele tiden ringer deg og sier hva de reparerer? Du levert jo en liste til de over kjente feil til og med.

 

Btw, airbag, det er dyrt å reparere, på en Golf V(som jeg vraket) så var det vel 40-50k i regning bare på airbag tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man leverer jo ikke bilen på verkstedet for at den IKKE skal fikses..

Jeg har jobbet som elektriker, og når kunden har levert liste over ting som de synes bør gjøres om i et anlegg, så fikser vi det jo..og tar betalt. Tror ikke noen ville ringt oss bare for å fortelle hva de ville ha gjort, men ikke utført..

 

Mekanikeren/verkstedet har tolket det sånn at du ville fikse disse feilene, særlig når du leverer bilen..altså, kom igjen..du kan da ikke tro at de skulle se over bilen uten å ta betalt, og fikse den uten å ta betalt. Hva tenkte du når du leverte den? At en time på verkstedet er gratis så lenge de ikke hele tiden ringer deg og sier hva de reparerer? Du levert jo en liste til de over kjente feil til og med.

 

Btw, airbag, det er dyrt å reparere, på en Golf V(som jeg vraket) så var det vel 40-50k i regning bare på airbag tror jeg.

 

Du er inne på det jeg ihvertfall prøvde komme frem til.

Klart de skal reparere feilene, men er det snakk om mange tusen så får de ta kontakt å fortelle før de begynner, er ikke morsomt med en regning på 8000 om man fra før hadde regnet med 4000.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig fint når de ringer fra verkstedet underveis. Men det går ikke an å basere seg på det med mindre man ber dem om det, eller det er snakk om en inspeksjon som avdekker feil man ikke vet om. Når man gir verkstedet en liste med feil på bilen, så fikser de dem. That's it. Hva skulle ellers vitsen være?

 

Slik jeg ser det, har man selv et ansvar for å sette seg inn i de omtrentlige kostnadene før man setter ting bort til andre. Jeg pleier å be om et prisoverslag på forhånd, sånn at jeg slipper å sitte med skjegget i postkassa etterpå.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår