Gå til innhold

Opel Omega 2.5 - 3.2 ..Hva er den verdt?

Ranger emnet


thairua

Anbefalte innlegg

Har en 95mod Opel Omega 2.5 som jeg har byttet motor i! Er nå kommet oppi en 3.2 L V6 fra 02 som er nå gådd ca 120000! Bilen er chipet og er originalt 218 Hk, vet ikke hvor mye det blir når man setter i en chip, kanskje rundt 220-225?

 

Har byttet dempere til Bilstein Sport medfølgende Eibach fjærer!

 

Har byttet grill til nettingsgrill, og samme netting ved siden av grøfte/tåkelys!

 

Har lakert alt av "tre" interiør i svart!

 

Har montert inn "toppmodelen" til Kenwood (dvd-spiller med touch skjerm)med navigasjon!

Har også funne tak i noen fine 18" felger med litt kant, som jeg synes passer fint til bilen!

 

Vurderer å sette inn MOMO bøttestoler!

 

Men tenkte jeg skulle selge den etterhvert, er det noen som har snøring på hva jeg kan få for en sånn halveis "allround" bil?

 

Har brukt noen timer på denne ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Heia! Tok det ledninsnettet som satt på 2.5 literen og motoren startet etterpå:)

Men måtte ta alt av følere å ting å tang fra 2.5 literen også..

begynte på fredag etter jobb og var ferdig søndagsettermiddag! ;)

 

jeg gjorde akkuratt det samme, men dette var en 2.5 til en 99- 3.0 da, men hørte det var helt forsjellige på 3.2l. hmm hørte den var umligt, men men.

 

Jeg kan sikkert bytte den i min stv vogn omega b, og 15 000kr i mellom. fornøyd da?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den ene MOMO stolen montert, å det blei sinnsykt bra:)

Pris pr stol er 5990,- men kan sette inn de originale stole hvis det noen som vil det..

Men med de demperne og den motoren er det nok ikke snakk om å selge den til en gammel mann i såfall... Nå begynner den å bli en liten "versting familiebil" :)

Men som sagt så vet jeg ikke hva jeg isåfall skal selge den for..

 

men har tenkt mellom 50-60!

 

Desverre Sæther Racing, blir nok ikke å bytte til noen bil med mindre motor nei...

 

Sæther Racing: Nei, du ser det er mulig å bytte til en 3.2 og bruke ledningsnettet til en 2.5 liter!

Men det var litt arbei..

 

 

Nå er bilen Eu ok for nye 2 år:) ett par 1'er feil men bare småtteri som mangler lys i skiltlys og feil pære i parklys:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ikke i vognkortet at det er en 3.2 nei, men bilen gikk rett gjennom Eu-ok... Regner med at du vet hvor vanskelig det er å finne motornr på V6'n?

Men jeg betaler jo ikke forsikring for en 3.2 men for en 2.5 liter...

 

Ser jo ikke akkurat at en mellomklasse motorsykkel som er fjernet plombering er en verdiløs sykkel?

 

Har fått vite at de bremsene som står på originalt går opp til ca 240hk, og bilen er jo ikke blitt noe tyngre heller...

Så jeg greier ikke akkurat å se for meg at bilen er "verdiløs"!

Har jo bare en motor som ikke absolutt alle omegaer har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu godkjenningen har ingenting å si.

hvis du skulle være uheldig å komme ut for et uhell, å du bare betaler forsikring for en 2,5 og det viser seg at du har en ulovlig (siden den ikke er godkjent i vognkortet) 3,2 er det desverre lite forsikringsselskapet gjør for deg. du får nok alt på egen regning.

 

for en normal person med interesse i bilen og det å kunne bruke den er det vell ganske viktig at den er godkjent. en sykkel med fjernet plombe er en smal sak å få godkjent pga at den er bygget for den motoren den har, mn etter å kommet inn i norge er blitt plombert.

går ikke ann å sammenligne dette med totalt motorbytte og ombygging.

 

dermed er bilen verdiløs som registrert gatebil før alt er godkjent og skrevet inn i vognkort. desverre.

I don't drive fast, I just fly low...

95' Opel Omega 2,5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom forsikringsselskapet skal kunne gå vekk fra avtalen med en kunde i en forsikringssak må det beviselig være årssakssammenheng mellom økt effekt/vekt kort sagt ombygging og ulykke.

Med andre ord, noen som bryter vikeplikta og du treffer dem, får du ikke noe avkorting, med mindre de klarer bevise at du kjørte for fort, og at du ikke ville gjort det, dersom du "bare" hadde dem originale 170 hester kontra 211.

Kjører du derimot i 140 i 60 sona og moser hue på en unge, med vitner på kjøringa, da er du simpelthen gjeldsslave.

 

Med andre ord, så er det en viss sannhet i det einestn sier, bilen kommer ikke noensten i nærheten av verdien den kunne hatt sålenge den ikke er godkjent ombygd. Du har ingenting å tape på å ta kontakt med Opel og høre hva dem har å si i forhold til å levere ut papirer på slikt.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde etter å bygge om min fra 2,5v6(x25xe) til 3,0 v6(x30xe) var å dra til bt og få det godkjent,,,,,og det var VELDIG enkelt å få til. Bare ring din lokale opel forhandler/verksted, de skaffer papirer til deg, gratis. Bremsene er identiske fra 2,5v6 og 3,0v6, mener 3,2 også har samme bremsa originalt.

 

Dette er en smal sak å få godkjent. Til og med bil forsikringa mi gikk ned 500 kr etter å ha bytta motor. Noe med statistikk å gjøre at 3.0, var billigere en 2,5 tror jeg.

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår