Gå til innhold

Hakking ved gassing. Audi TT

Ranger emnet


kvikkan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ett spørsmål angående min Audi TT:

 

Noen ganger når jeg kjører og drar sakte på gira begynner bilen å hakke.

Bilen og turtelleren hakker, så blir den plutselig normal igjen. Men når jeg gasser kan jeg høre at bilen ikke lyder som den skal.

Etter jeg har skrudd den av og på, blir normal en liten stund igjen.

Det har ikke vært sånn tidligere, men skjer ganske ofte nå.

 

Jeg setter virkelig stor pris på om noen kan gi meg svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei!

 

Jeg har ett spørsmål angående min Audi TT:

 

Noen ganger når jeg kjører og drar sakte på gira begynner bilen å hakke.

Bilen og turtelleren hakker, så blir den plutselig normal igjen. Men når jeg gasser kan jeg høre at bilen ikke lyder som den skal.

Etter jeg har skrudd den av og på, blir normal en liten stund igjen.

Det har ikke vært sånn tidligere, men skjer ganske ofte nå.

 

Jeg setter virkelig stor pris på om noen kan gi meg svar!!!

 

det har skjedd med meg og...feilen var rett og slett luftmengdemåleren. ville anbefalt deg å skifte den snarest. min bil holdt på sånn en stund og jeg visste ikke hva det var helt til den stoppet og ikke ville starte ordentlig igjen. så feilen sånn som du beskriver den høres ut som luftmengdemåler! sjekk på ebay der er det billig og rask leveringstid. husk å kjøpe riktig type, for det er forskjellige motorkoder!! viktig at du kjøper riktig type! sier ikke at det er 100% dette som er galt, men slik var det hos meg og er ganske sikker på at der er hos deg og...kan jo godt være det er noe annet. men uannsett så er det anbefalt å skifte ut disse målere med jevne mellomrom!

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Dette er typisk LMM ( Luftmengdemåleren ). Dette er delen som sitter festet til Til luftfilterboksen din . Enkelt å greit å skifte selv. koster rundt 1000 lappen ( til min bil ). Du kan også ta en råd , å prøve å ta en qtips , og dra den forsiktig over luftmengemåler sensoren som er i midten ( merk: Gjør dette forsiktig ). Håper du får fikset bilen din uten store kostnader.

 

 

Hilsen devil201 ( A3 Turbo )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være MAF (LMM), men det er nok relater til forbrenningen et sted. Vil nok gjerne tro det er noe galt med bensin og luftblandingen. Dette styres gjennom ECU og typisk av data som kommer fra flere sensorer i innsug/eksos.

 

Kandidater for dette problemet er:

* MAF

* Lambda

* Bensinpumpe

Evt. et sted på tenningen. I så fall er en av coilene høyaktuell.

 

Feilsøking vil være å nappe ut MAF og se om problemet uteblir, når du kjører uten MAF sensoren innkoblet. Evt. om du har en smartphone kan du skaffe deg en ODB-II bluetoothadapter og diagnosere problemet. Vil tro det kommer en feil på det på diagnosen. Jeg bruker ELM327 fra dealextreme sammen med Torque til Android.

 

Jeg har lamdafeil på min bil, og da lugger det slik som du beskriver i gasspådraget (når jeg drar på lite). Om jeg beiner på det jeg har, blir det ikke merkbart. Du har 2 lambdasonder på bilen, så da kan det være at en av de har noe problemer. Jeg har forøvrig motorlys i dashen på den lamdafeilen. Bør i alle fall feilsøke litt og ikke bare kjøpe nytt MAF hus. Det koster fort i overkant av 1500 spenn, noe ny lamda også gjør forøvrig.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår