Gå til innhold

ABS system har streika


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Lyser den noen sec når du skrur på tenninga?om lampa lyser eller at den ikke funker som den skal,er det 2er.

Det er egentlig ikke det, om lampa lyser ved feil, så er det i verste fall en 1`er feil, men om den ikke virker og ABS er ute av drift er det 2`er feil.

Greia er den at er det sikkerhetsutstyr på bilen, så skal det enten fungere, eller så skal du vite om at det ikke fungerer.

En annen ting er om bremsefordelinga er spenngal som følge av dette, da er det mangel på driftsbrems.

 

Men det finnes altid noen som mener annerledes, men slik har SVV sagt det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er en av sikringene:)

 

Men i samme slengen, grunnen til at jeg _tror_ ABS systemet har streika er fordi det står nederst på vongkortet: Ekstravekt ABS 9kg.

 

Men det står også: Takluke 17kg, Klimaanlegg 17kg og ABS-System 9kg

 

Men det som forundrer meg er at jeg har verken takluke eller klimaanlegg, så derfor lurer jeg på om det i det heletatt er ABS på bilen også, hvis dere skjønte hva jeg mente :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke sikkert bilen din har ABS nei, regna med den hadde plutselig sluttet å virke. de skriver slikt i vognkortet på alle bilene.

Kikk etter en klump med masse bremserør på som det står ABS på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke det, om lampa lyser ved feil, så er det i verste fall en 1`er feil, men om den ikke virker og ABS er ute av drift er det 2`er feil.

Greia er den at er det sikkerhetsutstyr på bilen, så skal det enten fungere, eller så skal du vite om at det ikke fungerer.

En annen ting er om bremsefordelinga er spenngal som følge av dette, da er det mangel på driftsbrems.

 

Men det finnes altid noen som mener annerledes, men slik har SVV sagt det.

 

Stemmer nok ikke helt det der.er 2er om varsellampe er ute av fungsjon eller indikerer feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke sikkert bilen din har ABS nei, regna med den hadde plutselig sluttet å virke. de skriver slikt i vognkortet på alle bilene.

Kikk etter en klump med masse bremserør på som det står ABS på.

 

Vil jeg finne denne i motorrommet eller ved fremhjulene?

 

Bilen er fra -94, jeg ville vel egentlig trodd att ABS var standar da?

 

Tidliger eier sa at han var blitt opplyst om at det var ABS system på bilen av den han kjøpte bilen av.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår