Gå til innhold

trykktesting av audi a4 1,8 T

Ranger emnet


Hazardio

Anbefalte innlegg

sliter med for lite turbotrykk.

chipp er god for 1,1 bar ca.

 

Mens jeg har peak på ca 0,5 med n75 innkobla og ca 0,7 med fjerna n75 (altså uten at wastegate skal åpne seg i det hele tatt)

 

 

tok en trykktest nå å plugga oljeåndinga, slangen mellom lmm og turbo, slangen som går til gassspjeld.

 

Sånn som jeg ser det, burde jeg ikke få noe trykk til motor, men alikevell bobler det i bunnpanna, å blåser ut av gasspjeldet.

 

Hva har jeg gjort galt, evt hva er galt?

 

Eneste jeg kan se for meg, at lufta finner veien igjennomturbo og vidre inn til motor, altså igjennom oljeretur/tur.

 

Turbo er bytta for noen mnd siden, turboen som ble satt inn var brukt, men veldig lite slark i bladene.

 

Noen som har noen innspill ?

 

Lagt ved et bilde også

turbo18hosesd.jpg

Endret av Hazardio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig forklart, men er det sånn at dette skjedde etter du byttet turbo? Isåfall kan jo tettingen på luftsiden være lek, men det er bare det at oljetrykket ligger på 5-7 bar /3000 rpm, så da skal jo oljen komme ut i Luft slangene (Noe som er vanlig på slitene Dieselturboer).

 

Bilen gått langt? sikker på at ikke stempelringene er sliten? og at turboen du har sotte på er dårlig?

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sliti med for lite trykk fra dag 1, siden jeg kjøpte turbo.

 

På den gamle turboen hadde wastegatelokket flydd av, så denne ble byttet til en brukt turbo fra en ligende bil som hadde gått 150 k ca. Vet jo ikke annet en at det var lite slakk i turbo, altså ingen ting ut å inn, men litt opp å ned (Men den blir tight av oljetrykk så vitt jeg vet)

 

Bilen har gått et stykke (240 k ca) men dette burde ikke være av betydning, da jeg har plugget trykkrøret som går inn til gasspjeld.

Som vist på tegning!

 

I mine øyne trykktester jeg kun rørene fra innsug på turbo, til utgang av ic

 

Men når jeg slipper på trykk fra kompressor, hører jeg det ''bobler'' i bunnpanne, å det blåser trykk ut av gasspjeld.

 

Å den eneste veien lufta faktisk kan ta, for å finne inn til motor er vel igjennom oljeretur på turbo ?

 

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår