Gå til innhold

oaa

Bruker
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

oaa's Achievements

  1. Men om du skulle havne i en ulykke, kan du risikere at forsirkingsselskap stiller store spørsmål til ulovlige dekk...
  2. da har du faktisk fått bremsa ned for så å akse igjen
  3. hei. har fått lakkert begge dørene på passasjersiden fra lista og ned, samt begge forskjermene. Begge dørene må lakkeres på ny pga riper som ikke ble sparklet i før lakkering som ble synligere når bilen ble lakkert, alt for lite lakk på et lite område, ujevn overflate, sig i lakken på ene døren. Det som er greia er at lakkeringsverkstedet godtar å fikse det som er på dørene, men han NEKTER å ta skjermene på ny pga fargeforskjell. Han sier at blandemaskina ikke gjør feil på lakkode, og at bilen er omlakkert i feil farge osv osv. Men han har lakka fangeren min før, og den ble 100% korrekt, pga han sa at den lakkoden har mange nyanser osv osv, så han skulle ta lakkprøve. Det ble tydeligvis ikke gjort nå. Altså, han sa første gangen (i vår) at det er nyanseforskjeller i lakkoden, og denne gangen (2 dager siden) at lakkoden ikke går an å gjøre feil på. Er det noen lover om klagerett elns jeg kan direkte referere til for å få han til å gjøre ALT på nytt? Bilen min synker jo som faen i verdi når det som er nylakka nå er mørkere enn resten! er nesten bare synlig i direkte sollys..
  4. hvorfor skal du absolutt ikke ha turbo OG quattro? Om du ikke har råd, så sparer du lenger. Man kjøper ikke halvfabrikat, gjør man? :)
  5. oaa

    Skjevt ratt!

    "noen" grader feil er mye mindre enn å ta av rattet og "snu det". Kom deg på forstillingskontroll og drit i å "snu" rattet.
  6. grunninnstill gasspjeldet så er du på veien som normalt igjen... søk på forumet etter grunninnstilling av gasspjeld, er blitt forklart alt for mange ganger til nå :)
  7. du har falskluft. "vanlig" feil er slangene som går innpå det firkantede røret som går gjennom fangeren. Jeg fant samme feil på min i går, bare at jeg hadde sprekk i slangen som står på turboen (mot torpedoveggen) og ned til firkantrøret. Var en saftig sprekk i "splitten" som går til resirkventilen.
  8. http://www.stytun.se/index.php?act=viewProd&productId=501 har et sånt sett liggende om du er interessert. justerbar camber mener jeg. PM for info. går billig.
  9. oaa

    A4 B5 fusker

    Sannsynligvis katalysator.. Prøv å løsne den (Altså, ikke ta den ut, kun løsne muttrene på turbo-siden så mye det går) og kjør en tur med en sprekk på ca 0,5-1cm mellom kat og turbo for å se om det er tett katalysator. Hvis katalysator er tett eller innmaten i kat er delt/løs, kan du og regne med rødglødene turbo, selv på rolig kjøring, varierende ladetrykk som blir lavere og lavere jo varmere kat blir.
  10. sjekk gasspjeld, falskluft, pluggfarge og katalysator...
  11. skift toppdekselpakning... tar 6 minutt :)
  12. oaa

    Audi 1.8t fusker

    Hadde en del samme symptom på min. (97mod AEB). Det var en del av innmaten i cat som hadde løsnet. Husk at bilen din er 14 år gammel, sannsynligvis rullet lagt og jeg tviler sterkt på at katalysator er byttet. Løsne katalysator fra turbo (skru muttrene så langt ut som det går an uten at dem går av) og lag en sprekk på ca 5mm mellom turbo og katalysator, og ta en prøvetur. Hvis bilen går bedre nå, så tar du ut katalysator, finner deg et stort skrujern og en liten slegge, og knuser innmaten med skrujernet. Få ut absolutt ALT av innmaten, så det ikke er noe som kan lage skranglelyder.
  13. Beklager for uferdig svar. Ja, det må grunninnstilles. Min funka fint uten å grunninnstille etter den "operasjonen", men grunninnstilte den når jeg likevel var innpå med diagnose.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår