sel90 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Hei. Jeg hadde bilen inn på eu kontroll idag og fikk for høy CO verdi. Skulle egentlig være max. 0,5 etter det jeg har skjønt og dem målte 1,2 på bilen min. Gubben sa dem hadde målt på Lambdasonen og den var helt ok. Da lurer jeg på hva det kan være? Har bytta luftfilter for ikke så lenge siden. Katalysator? Evt hvordan kan jeg se om katalysatoren er gåen? Eller kan det være noe annet? Kan noen hjelpe meg? :) takk for svar på forhånd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 BUMP Ingen som har vært borti det problemet? hjelp meg vær å snill =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 jeg skal hjelpe deg:D du være så snil elr? hehe..du må bytte katalysatoren din? og du har sikkert en annen bakpotte istedet for den orginale? Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Tatt diagnose? Antagelig en temperatursensor som ikke henger helt med Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 takk for svar. Jeg har ikke fått tatt diagnose nei. Tenkte jeg skulle bestille time, men har ikke så veldig mye tid i disse dager pga jobb. Skal prøve også få tatt det snarest. Men tror du det går an å finne den feilen på diagnosen? Og evt åssen andre feil finner den? er det bare hos BMW verksted jeg kan ta den eller går det an å få tatt den på andre verksteder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Diagnoseaparatet (en pc) leser ut feilkoder som er lagret i styreenheten. Det vil da si feilkoder som er kommet ved flere annledninger og ikke blitt borte av seg selv. De fleste gangene er det da en sensor som har tatt kvelden og lager feilkoder. Det finnes også universale diagnose apparater som kan være like bra. Og kan da taes på hvilket verksdet som helst (hvis de har). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 takk for svar enverl. Da må jeg få tatt diagnose ser det ut som. Men det med fjernlyset mitt. Vi ble enige om det var mest sannsynlig at lysmodulen som kan ha tatt kvelden ikkesant? kan jeg få sett det også på diagnosen eller? og hvor sitter denne modulen på bilen min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Hvis du bare har høy CO, ikke HC, så er det ingen grunn til å tro at det er noe galt med katalysatoren. Var motoren skikkelig varmkjørt før den ble testet? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Akkurat det der hørte jeg også fra en kompis. Han på verksted sa at han hadde kjørt bilen 4-5 km, men det er ikke sikkert den ble helt varm da kanskje vell? Men hva tror du hvis ikke grunnen er fordi den ikke var helt varm? Tror du at det kan være så enkelt som bare å bytte olje og oljefilter eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Prøv også å fyll på litt E85, slik at du får ca 20-30% blanding, hjelper litt på målingen av co på tester vet jeg....... Siter Det er bedre å være i en deilig trekant, enn en ond sirkel. http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 hva med de elementære tinga? luftfilter og plugger? de har faktisk innvirkning. så kommer tempsensor, luftmassemåler, det er da 4lambda sonder utfra det jeg husker. en korigerende(før og en overvåkende(før og etter) pr 1-3 syl og likt på 4-6syl. og to katalysatorer. utifra målinger på lamdasondene kan man se om en kat er defekt. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 takk for svar enverl. Da må jeg få tatt diagnose ser det ut som.Men det med fjernlyset mitt. Vi ble enige om det var mest sannsynlig at lysmodulen som kan ha tatt kvelden ikkesant? kan jeg få sett det også på diagnosen eller? og hvor sitter denne modulen på bilen min? Så vidt jeg vet sitter den på pasasjersete-siden under sparkeplata. Den skal kunne tester ut me diagnose aparatet og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Da fikk jeg bestilt time på Bilia på Lierstranda mandag neste uke, men jeg ble litt overraska fordi dem ikke kunne finne CO feilen og Fjernlys feilen på diagnosen så dem måtte feilsøke manuelt. Håper dem finner ut av dette fort og jeg får godkjent bilen fort som mulig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Hei. Hadde bilen på BMW verksted idag og fikk tatt diagnose på den. Fikk følgende feil/mangler: - Defekt abs føler venstre bak (abs og antispinn lampa på instrumentpanelet lyste noen ganger og slo av seg selv etterhvert). - Lysmodul defekt (Fjernlyset hang seg plutselig, fikk ikke slått den av) - Lambdasonde nr. 2 fungerte ikke (Fikk for høy CO under EU-kontroll) - Også en liten dings som sender signal når du vrir nøkkelen en hakk opp. Der det egentlig skal lyse abs lyset og noen andre på instrumentpanelet tror jeg. Den måtte også byttes. Hvor mye tror dere at disse feila kommer på? Tror det er bare lysmodulen som kan koste litt? Det andre er vell småtteri iforhold? Kommer til å få en pris iløpet av dagen fra BMW verkstedet på Lierstranda. Får håpe det ikke blir så mye :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Lysmodulen koster nesten 4900kr ny på GS Bildeler. Brukt får du den for en 500lapp på koed.no. Personlig ville jeg satset på å kjøpe den brukt. Resten av delene får du også hos koed. Jeg hadde bilen inne på et verksted ved sist EU-kontroll, og lot de bytte litt forskjellig. Jeg fikk godt med rabatter på delene, men verkstedet kunne ikke matche prisene på koed. Så det endte med at jeg bestilte alt jeg trengte på koed og leverte det til verkstedet. Men det kommer jo alt ann på hvordan du vil gjøre det :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.