Gå til innhold

Hvor mye i bot ved ettermonter Xenon lys?

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått meg 55W Bi-Xenon til bilen min. Bilen er en 1992 Suzuki Swift og Xenon kjøpte jeg bar for å få bedre lys i disse elendige lyskaterne og ikke for utseende. Men hvis jeg blir tatt i kontroll av enten politiet eller vegvesene hvor mye ville jeg fått i bot?

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke bot, men mangellapp. Dog får du bot hvis du bruker feil lystype. F.eks tåkelys i kombinasjon med nærlys, og tåkelys i kombinasjon med parklys når det er mørkt ute.

har jeg ALDRI hørt om... blitt stoppet i flere rutinekontroller jeg, bare blitt bedt om og slå di av....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få bøter for det, man bruker jo tross alt ulovlig lysutstyr, er mange her som har fått bøter for det, og godt er det.

 

Har søkt og søkt etter reglene ang xenon, men finner ikke noe om bøter. Vet du hvor det står isåfall?

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Statens Vegvesen får du ihvertfall bare mangellapp og må inn til visning. Ble stoppa her om dagen og karen påstod jeg hadde xenon. Ivrig stod han der med pkk-heftet sitt og danset nærmest til han fant ut at det var vanlige H1 pærer jeg hadde. Så da var han jo nødt til å kicke litt på lyktene da, disse måtte han se nærmere på, til han så CE merket. Da var det opp med panseret og se på koblingene, og disse fikk jeg da seff mangellapp på. Jeg må stripse kablene bedre og vise det hos et pkk-godkjent verksted eller SV selv. Hva skal man si...

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mangellapp og innkalling til teknisk.

 

Hvis jeg møter deg langs veien blender jeg deg tilbake. Kanskje du og folk som deg faktisk tar hintet etterhvert hvis alle vi andre som plages med sånt til daglig sier ifra på den måten.

 

Dette er ON topic.

 

Jeg forstår at Margido sletter innleggene mine i denne tråden da han faktisk selv kjører med livsfarlige lys. Viser vel bare nivået på dette nedadgående forumet.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mangellapp og innkalling til teknisk.

 

Hvis jeg møter deg langs veien blender jeg deg tilbake. Kanskje du og folk som deg faktisk tar hintet etterhvert hvis alle vi andre som plages med sånt til daglig sier ifra på den måten.

 

Dette er ON topic.

 

Jeg forstår at Margido sletter innleggene mine i denne tråden da han faktisk selv kjører med livsfarlige lys. Viser vel bare nivået på dette nedadgående forumet.

 

Har forklart deg saklig på PM hvorfor innlegget ditt ble slettet, så å bli usaklig ved at jeg kanskje har ettermonterte xenonlys er ikke relevant for tråden. Ei har det heller med bilforumet generelt, og hva man tolererer. Jeg som mod har vurdert det.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som stopper deg etter veien driter som regel i det har jeg intrykk av.

Kjører Norge og Sverige på kryss og tvers omtrent hele tida og ofrer ikke de ettermonterte xenonlysa mine en tanke en gang.

 

Blei stoppa med bimmern på Strømmen en gang da av to LITT i overkant ivrige aspiranter.

Dem sku avskilte BMW`n min for ettermonterte xenonlys(som forøvrig var originalt),og 18"felger(som sto i vognkortet og hadde NYE dekk.

Blei et kvarters munnhuggeri...for hvordan i svarte beviser man at xenonlysa dine eeer originale??

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår