Gå til innhold

Spørsmål ang kjøp av E36

Ranger emnet


aregar

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har såvidt sett på en E36 inkassobil.

Det er en `92 318i som har gått kun 97000.

Akkurat nå så holder de på og reparere noe feil med det elektriske i dæsjen..Men er det fare for at de bytter ut instrumentene og det da kommer en annen kilometerstand enn det bilen har gått?

 

Hva er vanlige feil og se etter på en slik bil?

 

Den har 0 i utstyr og standard felger med helårsdekk.

Den selges for 49 000kr men mangler årsavgift og må eugodkjennes.

Det er såvidt begynnelse på rust endel steder men det er ingenting stort som jeg kunne se..

Fikk ikke prøvekjørt den da det ikke var dæsj på den akkurat nå..

Er prisen ok?

 

Takker for alle svar :)

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke helt troverdig ut.. en 11år gammal bil med 79.000 på tellern.. Mystisk.. Samt med de feilene.. Jeg ville gått for en annen bil tror jeg.. Heller lagt til noen ekstra lapper og heller kjøpt en som har gått lenger med f.eks noe mer utstyr. Vet jo ikke om du skal style disse eller no som helst, men deler koster flesk!

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 97 000 og ikke 79 000 da men..heh..

 

Den har visstnok stått i en garasje ganske lenge..

 

Jeg har ingen planer i utgangspunktet med og style den bilen..

Tror ikke jeg kommer til å beholde den så lenge heller..

Men er greit og ha en bil for vinteren osv..

 

Selgeren sa til meg at han kunne selge den EU-godkjent om jeg betalte for godkjenninga så det skal da i teori ikke være mye feil på bilen..

Uansett skal jeg nok ta den på en Naf test før jeg eventuelt kjøper den..

 

Hadde egnetlig planer om og kjøpe meg en 190E eller en 320/325 E30 til rundt 20-30 000kr.. men så så jeg denne bmwn som var ganske billig..

 

Setene så faktisk ikke ut til å være så veldig slitte heller..Lakken så ok ut også så det kan jo være at den ikke har kjørt så veldig mye..

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter en automatgira bil..

 

Da hadde jeg kjøpt meg en 190 for lenge siden ;)

 

Dessuten er jeg bare 20år og det koster en del og forsikre en 530 tror jeg..+ at jeg vil ha 4 seter eller mer ;)

 

Men seff hadde en 530 motor vært veeeldig fristende..

Er litt bekymra for at jeg ikke er fornøyd med en 318 motor..

 

Er det brukbar aks på den ?

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste 318is jeg fant nå på autodb var 75k..

Billigste 318i jeg fant var 55k med 250' km på tellern..

 

Eneste unntak var en til 50k som må få bytta forskjermen..

Men de har som regel mye høyere km-stand.

 

Om denne ikke får noe påpakning på NAF-testen tror jeg nok at jeg tar den..

Kjører den fram til det blir varmere og selger den igjen og skaffer meg cab kanskje..

 

hehe..

Lov og drømme da;)

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dinside.no's bruktbilomtale av E36

 

BMW 3-serie (1990 - 1998)

Bruktbil: BMW 3-serie - Image på hjul

 

Kjøper man BMW 3-serie får man mer enn bare bilen. Med på kjøpet får man også image og status, noe som spesielt kjennetegner modellene med sekssylindret motor under panseret.

 

Av Jan Harry Svendsen

Mandag 25. oktober 1999

 

12569.jpg

 

BMW 3-serie fåes i nær sagt alle former og fasonger. Compact er den minste utgaven, omtrent på størrelsen med en Volkswagen Golf, mens touringen er størst. Men BMW 3-serie ble også levert som en lekker Coupe, en luftig Cabriolet eller som en vanlig sedan.

 

Et mangfold av karosserimuligheter - sammen med enda flere motorer - gjør at du nær sagt kan velge den bilen som passer akkurat deg og ditt kjøremønster. For motorpaletten spenner fra fire- til seksylindrede alternativer, med ytelser fra spede 100 hestekrefter til sprudlende 321 hester i sportsmodellen M3.

 

Dieselmotorer ble også levert til 3-serie. Minst er den firesylindrede 1,8-literen mens den sekssylindrede rekkemotoren med et slagvolum på 2,5 liter er størst.

 

 

Dette er feilene

 

Motor:

- Svakhet, spesielt på utgavene med firesylindret motor, er registerreimen.

- Enkelte utgaver med dieselmotor kan ha ødelagt toppakning.

- Lekkasje av kjølevann.

Karosseri:

- Rust er ikke noe stort problem på 3-serie av denne årgangen.

Diverse:

- Slitt differensial i bakakselen..

- Slitte bremser.

- Feil justert forstilling.

- Håndbrems med dårlig virkning.

- Sprekker i dekslene av pleksiglass som dekker lyktene.

 

Historikk

 

1990:

- BMW 3-serie (E36) settes i produksjon.

1991:

- Introduksjon av Coupe (i produksjon frem til desember 1998).

1993:

- BMW 3-serie cabriolet lanseres (innstillt 1999).

1994:

- BMW 3-serie Compact (fortsatt i produksjon).

1995:

- Stasjonsvognsutgaven, Touring, kommer (innstillt 1999).

1998:

- Dagens utgave av BMW 3-serie settes i produksjon.

 

 

Konklusjon

 

BMW 3-serie er popuære biler, og nyere modeller er derfor fortsatt relativt dyre - i alle fall dersom du er på jakt etter utgaver med litt pepper under panseret. Selv om de tidligste utgavene er de rimeligste, kan det være verdt ekstrautgiften å kjøpe en nyere modell. Grunnen er at 3-serien bare ble bedre og bedre etterhvert som den ble produsert.

 

BMW 3-serie er ingen dårlig bil, og bør ikke by på de største problemer for fremtidige eiere. Før man bestemmer seg bør man imidlertid sørge for å ha sjekket at alle servicer er fulgt.

 

Kjøper du bilen fra et annet sted enn merkeforhandler skal du også være på vakt overfor biler som er bruktimporterte til Norge. Ofte er kilometerstanden klusset med, samtidig som bilene har vært utsatt for et annet kjøremønster enn hva vi er vant til her hjemme. Faller valget likevel på en bil som er bruktimportert er det av vesentlig betydning at du sjekker serviceheftet og får bekreftet at kilometerstanden fatisk stemmer. Still deg gjerne spørsmålet om slitasjen på ratt, pedaler og seter tilsvarer det man kan forvente av en bil med den kjørelengden som er oppgitt.

 

Dinside.no's bruktbilomtale av E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aregar

Billigste 318is jeg fant nå på autodb var 75k..

Billigste 318i jeg fant var 55k med 250' km på tellern..

 

Eneste unntak var en til 50k som må få bytta forskjermen..

Men de har som regel mye høyere km-stand.

 

Om denne ikke får noe påpakning på NAF-testen tror jeg nok at jeg tar den..

Kjører den fram til det blir varmere og selger den igjen og skaffer meg cab kanskje..

 

hehe..

Lov og drømme da;)

 

får jeg nok så kan du kjøpe cab'n min =)

 

94 mod 325i cab

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår