Gå til innhold

Satt bilen fast i snøfonn, nå rister bilen

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Ok, i dag på vei til jobb satt jeg meg fast i snøen.

Om dere ser på bildet under.

Først rygget jeg feil og rygget for mye til venstre, kom ikke frem igjen, spant bare, men pga det ikke bar så mye snø vak rygget jeg bare bakover.

Så ble det til at jeg svinget formye og kjørte inn i snøen på venstre side.

Greide ikke komme meg frem, bare spant, logisk nok, og bakoverkjøring er ikke akkurat et alternativ denne gangen.

Prøvde først å spraye på klister på julene mens en dyttet.

Men funket ikke.

Kjøpte dermed slike strammestropper på en bensinstasjon, slike man fester bagasje og slikt med.

Planen var å dra bilen via hengerfestet og hen til lyktestolpen, men ble for tungt, dro bilen kanskje max 1cm før jeg ga opp.

Til sist fikk jeg 3 stykker til å dytte og jeg greide kjøre opp.

Endelig, kjørte til jobb etter dette.

utennavnu.th.png

 

Men problemet er nå at når jeg kommer opp i over 60-70 så vibrerer bilen, hører ingen ulyder, men blir litt som et masasjesete.

Noen som vet hva det kan være?

Julboltene kanskje?

Har ikke etterstrammet dem, men har jo funket fint i over en måned.

 

Har en Passat 3B Sedan, 1,6 100hk Sedan.

2000 mod.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø i felgene?

x2.

ta av kapslene(hvis du har det), og få røska ut all snøen av felgene. se også om det er store snøklumper som dingler rundt ved hjulene.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har spint litt på snøføre tror jeg har opplevd dette. Felgene pakker seg med snø også får du ubalanse ved kjøring. Bare å fjerne snøen så er alt tilbake til det normale:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår