Gå til innhold

Problemer med Alpine CDA - 9886R

Ranger emnet


Kjetil_k

Anbefalte innlegg

Heisann, har bytta ut Blaupunkt spilleren som fulgte med bilen når jeg kjøpte den, kjøpte denne her: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12505&prodid=1421

 

Har idag kobla opp spilleren og alt fungerer greit, lyd utav høytalere osv, men jeg får ikke til at subben spiller ilag med ht. under spilleren er det noen "brytere". 3 stk som kan switches over. Når jeg switcher over den ene så får jeg bra lyd utav subben, men da vil ikke frontsettene spille skikkelig igjen, kommer bare lav lyd utav de. Har ikke vært så mye borti bilstereo før, men koblingene bak til sub er da ok, siden jeg får lyd når jeg vrir om denne bryteren, problemet er at når jeg vrir om bryteren så vil ikke front settene spille som normalt. Frontene er koblet direkte på spilleren. Håper noen tar seg tid til og svare. Finner heller ikke noe i menyen til spilleren som sier sub on/off, men fant menyen der jeg stilte lydstyrke på sub, denne står nå på fullt.

 

Mvh Kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under spilleren er det noen brytere, enten så får jeg ingen lyd i sub, men fin lyd i frontsettene, som er koblet direkte på spiller. Setter jeg bryteren andre veien så spiller subben som den skal, men da får jeg nesten ikke lyd i det hele tatt i frontene, bare veldig lavt.

 

Når jeg har bryteren der subben spiller så spiller den uansett om jeg bruker rear, eller sub utgang. Jeg finner bare sub level i menyen, ikke noe sub on/off.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De switchene du refererer til bestemmer om spilleren skal konfigurere det innebygde filteret som 2- veis eller 3-veis (2-/3-way). Dersom dette er satt i 3-veis modus, vil spilleren kun sende ut diskant til frontsettet ditt. Det kan jo stemme siden du sier det kommer litt/lav lyd ut.. I tillegg; grunnen til at subben spiller både på rear og sub utgangen er at spilleren vil levere ut både mellomtone og midbass på rear utgangen og ren bass/subbass på subutgangen. Hvis du lytter nærmere så vil du høre at på rear utgangen så får du mer midbass og mellomtone (stemmer) ut av subben din.

 

Altså, for å gjøre en lang historie kort så skal denne switchen stå i 2- veis, da du bruker ett frontsett og sub. Frontsettet kobles selvfølgelig til front utgangen på spilleren og sub til sub.

 

Mener at om du holder inne audio knappen til høyre på spilleren, så kommer du inn i litt mer avanserte innstillinger for lyd. Her kan du justere bratthet på delefilteret og nivået på utgangene i spilleren, samt at du kan justere lydbildet ved hjelp av equalizer.

 

Når du sier du har justert nivået på subben, så har du funnet denne muligheten ved å trykke på volumknappen eller?

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stille nivå på subben, da trykker jeg på den knappen hel til høyre, holder jeg den samme knappen nede i 2sec så kommer jeg til sub meny, der jeg kan stille on/off osv.

 

Subben står selvfølgelig på on, og er nå stilt på høyest mulig nivå, alikevell kommer det ingen lyd bak når bryterne under står på "normal" drar jeg den ene av de på "ap" da får jeg bass som normalt utav subben, men som du sier veldig lav diskant lyd fremme, nesten ikke hørbart. Sub forsterkeren får altså signal når denne bryteren er switcha over, men når den er på normal så får den ikke signal, men forsterkeren bak skrur seg på, men altså ingen lyd.

 

Skal ringe til Bassbrothers imorgen, og høre om de har noe formening om hva som kan være galt, noen flere tips her inne?

 

Mvh Kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel oppdatere her da, jeg har nå snakket med Bassbrothers og har prøvd ganske mye forskjellig, de var veldig behjelpelig. :) Uansett, har nå kobla på Blaupunkten igjen og alt virker helt fint med den, så Apline spilleren blir returnert så skal de se på den, og sende meg en ny spiller, om de ikke finner feilen.

 

Når jeg først har post her, så kan jeg ta det i samme tråden. Hvordan matcher Dynabel forsterkere Ground Zero subber? Og leverer Dynabel forsterkerne det de lover? :m'm:

 

Mvh Kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ordner det seg:) Hørtes veldig rart ut slik du beskrev feilen, har ikke vært ute for det tidligere..

 

Jeg har meget gode erfaringer med dynaBel forsterkerne. De holder absolutt det de lover og gir mye godlyd pr krone..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår