Brian93 Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 jeg har prøvd med start gas og kondensfjerner....men det kommmer noen ganger men den vil ikke starte, så er det noen her som vet hva det kan være? tips? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har hatt problemer par ganger at det irrer inni fordelerlokket, slik at det ikke tenner. Du kan jo sjekke det hvertfall. Fort gjort! Er det irra inni der på kontaktområdene så puss bort me sandpapir. Sjekke tennpluggene er også fort gjort og kan være feilen. starteren går fint? hvis ikke kan det jo være batteri... fortell litt om hva som skjer når du vrir om nøkkelen så er det lettere å hjelpe, enn kun å si den ikke starter. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har hatt problemer par ganger at det irrer inni fordelerlokket, slik at det ikke tenner. Du kan jo sjekke det hvertfall. Fort gjort! Er det irra inni der på kontaktområdene så puss bort me sandpapir. Sjekke tennpluggene er også fort gjort og kan være feilen. starteren går fint? hvis ikke kan det jo være batteri... fortell litt om hva som skjer når du vrir om nøkkelen så er det lettere å hjelpe, enn kun å si den ikke starter. jeg har pussa på kontakt områdene + jeg har sjekka pluggen å de var helt sota så jeg pussa de. Batteriet er helt nytt....Det som skjer når jeg vrir om er at den ikke vil starte, men noen ganger så høres det ut som den vil, men det vil den lissom ikke, om du skjønner?:P det å forklare er ikke min sterkeste side hehe. Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiurquattro Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Regner med dette er en forgasset motor, feilen kan ligge i at den får får tykk blanding, slik at du soter ned pluggene. Då må du stille på forgasseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hvis pluggene er fine, starten går som bare det, batteriet er fint så ville jeg sjekket om bilen får bensin.. da tenker jeg på trykket. Kanskje du skulle prøvd å skiftet bensinfilteret også? Ellers ville jeg sjekket det audiutquattro sitt tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Det å stille på forgassern, er vell ikke helt bra? har bare hørt at det er vanskelig og få stilt den riktig igjen.. Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Så du har Gnist på pluggene, og bilen får bensin? Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Regner med dette er en forgasset motor, feilen kan ligge i at den får får tykk blanding, slik at du soter ned pluggene. Då må du stille på forgasseren. Ingen Golf3 har forgasser... Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ingen Golf3 har forgasser... 1.8'en min har forgasser... Jeg er ikke en superbilmekaniker, men er 100% sikker på at det er forgassermotor! :) Hadde en Golf 2 i tidligere dager med nøyaktig samme motor også! :) Det er IHVERTFALL IKKE innsprøytning... ;) Men jeg har et skudd i blinde, koster ikke stort heller.. Bestill en 4-polet tempføler.. Kostet meg 314kr på Torshov Bilrekvisita (levrandør Hellanor), jeg skiftet den idag, og vips!!! Full start på bilen, både med kald og varm motor! :) Var en 3sekunders jobb å skifte, ut med klips, ut med gammel føler, inn med ny, og på med klips igjen, bare pass på at du gjør det fort, ellers renner det masse masse kjølevæske ut.. ;) Og nå funker termostaten inni bilen også! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 (endret) 1.8'en min har forgasser... Jeg er ikke en superbilmekaniker, men er 100% sikker på at det er forgassermotor! :) Hadde en Golf 2 i tidligere dager med nøyaktig samme motor også! :) Det er IHVERTFALL IKKE innsprøytning... ;) Som nevnt har du nok ikke forgasser. Og jo, det er innsprøytning, da såkalt enpunktsinnsprut, derfor populært kalt monopoint. Heter monojetronic, senere monomotronic. Men ja, det ser ut som en forgasser :) Endret Januar 20, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Det å stille på forgassern, er vell ikke helt bra? har bare hørt at det er vanskelig og få stilt den riktig igjen.. Er ikke så mye man kan stille på på en forgasser (2E2). Kan stille blandingsforholdet på tomgang, altså CO'en. Dette er det fort gjort å stille riktig igjen. Resten av dysene er faste og kan ikke justeres. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Som nevnt har du nok ikke forgasser. Og jo, det er innsprøytning, da såkalt enpunktsinnsprut, derfor populært kalt monopoint. Heter monojetronic, senere monomotronic.Men ja, det ser ut som en forgasser :) Nei, pokker så flaut! Jeg har gått rundt til folk å sagt at jeg har en forgassermotor... *FLAUUUT* Men nok en gang kommer Quattro73 og redder dagen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Det var bare bensin filtret:D Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 men jeg har et annet problem:( Olje lampa lyser og uler hele tiden + den vil ikke gå på tomgang...jeg har skifta olje og bytta oljefilter...noen som vet hva det kan være? virker som om den ikke får trykk? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg