Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale en "hobbymekaniker" for denne jobben

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tak i en som kan fikse bilen min, sønnen til ei veninne av mora mi, mellom 20 og 30 år en plass.

 

Han skal bytte Servo Tannstang, Servo Pumpe og Bremseskiver/klosser op Min VW Passat 2000mod (1,6 100HK),

 

Men har ikke avtalt noen pris, så jeg kan jo selvsagt spør han hva han skal ha, så forhåpentligvis sier han bare en grei pris.

 

Men sånn ellers, om han tar ett av de "høflige svarene" så må jeg nesten gi han noe uansett i mine øyne (da kan jeg jo spør han om fiksing senere f.eks).

Hvor mye syns dere er en fornuftig pris for denne jobben?

Merkeverkstedet skulle ha 9-10k for jobben om det er intressangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tredjedel av det merkeverkstedet forlanger?

Du sparer på det, samtidig som at det er jo ei helt grei betaling for å hjelpe noen som en vennetjeneste. Og du slipper den følelsen etterpå at du kanskje har vært litt grisk på betalingen. Tror ikke han vil syns det er for dårlig betalt, og du kan helt sikkert bruke ham igjen ved en senere anledning.

Er han grådig etter penger ville han sikkert ha kommet med en pris allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, derfor må du finne en pris som ligger akkurat omkring der du føler at du har gitt helt ok betaling samtidig som du fikk valuta for pengene, til tross kvittering eller garanti. Begynner du å nærme deg eller passerer halv pris av et merkeverksted tror jeg utvalget av mekanikere rundt omkring begynner å åpenbare seg. Kanskje tilogmed mindre verksteder som kan gi deg garanti og kvittering på jobben også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta skiver/klosser foran på både Crafter og Passat, pleier ta 500-1000 for det. Fikk 4000,- for å sveise rust, sveise kanal, og ta all rust på en sliten subaru, men da var vi to på det(noe som forøvrig ikke anbefales)

 

Det vakke så ille da! :D Var bare litt for kaldt ute, haha.. Og litt for kaldt inne i garasjen din.. :P

 

Men for å svare på topic, en plass mellom 3-5000 høres vel greit ut for den jobben.

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår