Gå til innhold

Kjøp av volvo v70 1998-2000 modell??

Ranger emnet


volvogirl2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg v70 bensin, manuell,1998-2000 modell.

Og vurderer de forkjellige motor valgene. Skal bruke bilen til noe langkjøring, så det er den motoren som bruker minst drivstoff som er aktuell.

Vet bensin motorene til volvo ikke er gjerrige på drivstoffet, men det er v70 jeg vil ha. Tror nok 2 literen 126 hester brukes minst, men hvis det ikke er så mye forskjell fra de litt sterkere motorene, er jo det et bedre valg kanskje spørs hvor mye mer.

Men det jeg da lurer på er om det noen her som vet den virkelige forksjellen på drivstoff forbruket på de forskjellige motorene til v70 (1998-2000)?

 

Aktuelle motorer: kanskje det er noen andre å:Pde med høytrykksturboene blir for dyrt

2,4 liter 144 hester

2 liter 126 hester

2 liter 180 hester

2 liter 163 hester

 

Har også hørt at turbo motorene bruker mindre drivstoff, men det er vell i forhold til kraften.

 

Vet at det er noen andre tråder som snakker om drivstoff forbruk osv men alle mener så forskjellig:S

Bra hvis dere skriver hvilken årsmodell dere har også.

 

Blei litt mye, men håper noen kan hjelpe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en 2.5 på 144 hester ( som du ser under).

Hvertfall. Det er blitt sagt at det er den motoren som er mest holdbar av motorne.

 

I 2000 kom det en nyere versjon av den. Det ble blant annet gjort noen forbedringer slik at den innvendige friksjonen ble mindre (ergo varer lengre), men disse er endel dyrere enn andre.

 

Ved snill kjøring bruker alle V70ene uten turbo omtrent det samme, men med en gang du legger mer vekt på gassen skjer det ting. Da kommer den minste (2.0en på 126 hk) svært dårlig frem. På bilen jeg har er det hvertfall nok å dra med for mitt bruk, og på landevei vil nok du oppleve det samme.

 

Du må for all del ikke finne på å chippe bilen som det blir beskrevet her, det er både forbudt og risikabelt for motoren!

 

Før du kjøper bør du sjekke ut siden under. den gir deg informasjon om bilen og opplyser om gjengangerfeil ved bilen.

 

http://www.tv2underholdning.no/broom/volvo/v70/1997-2000/

Volvo V70 2.5 1999 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du nettannonse? pris?

er på utkikk etter en slik, som ikke har gått så langt

 

Jeg har ikke fått lagt den ut enda så det finnes ingen annonse noe sted. Jeg ville gjerne ha vaska og shina den litt før jeg tok bilder og laget annonse men det har jo ikke vært mulig med bilvask med de temperaturene som har vært i det siste.

Det er altså en 98 modell V70 med 2 liter turbo på 180hk. Den har gått 176k km og er i god stand. Flunka nye Nokian Hakka 7 piggdekk på alufelger. De har gått maks 50 mil. Sommerdekka som også er Nokian på alufelg, ble kjøpt seint i høst og har rulla kanskje 100 mil.

Bilen er knall rød med beige delskinn interiør. Soltak og hengerfeste. Volvo stereoanlegg med CD, radio og kassettspiller. Elektriske ruter og speil. Den er 100% original. Ikke senka, styla eller herja med på noen måte. Rett og slett en pen originalbil.

Jeg har muligens et par bilder liggende som er tatt i sommer som jeg kan sende deg på mail. Hadde tenkt meg 100k for bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt meg 100k for bilen.

 

Høres ut som om det er en fin bil du har her!

 

Selv anbefaler jeg deg å ta en kikk i hva markedet sier om den bilen før du lager deg en prisantydning!

 

Her er et eksempel på det:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19680746

Den bilen er gått litt kortere enn din, samme årsmodell, samme motor, denne har automat (noe jeg forstår din ikke har etter hva det har vært snakket om i tråden, men det er hvertfall noe som driver opp prisen). Selger har satt en prisantydning til 79 000.

 

Biler som ligger for salg hos ulike forhandlere, er noe dyrere, men det er jo slik det alltid har vært.

 

Jeg gav 75 000 for denne i november:

http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=19686652

Bilen er ikke kjempe godt utstyrt, men den er svært bra vedlikeholdt.

Noe Autofil-Larsen sa i 2003 da han testet V70, var at Volvoutstyr kostet mye da det var nytt, men at det ikke koster særlig mye som brukt, så utstyr skal ikke spille en veldig stor faktor som brukt.

Volvo V70 2.5 1999 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det er en fin bil du har her!

 

Selv anbefaler jeg deg å ta en kikk i hva markedet sier om den bilen før du lager deg en prisantydning!

 

Her er et eksempel på det:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19680746

Den bilen er gått litt kortere enn din, samme årsmodell, samme motor, denne har automat (noe jeg forstår din ikke har etter hva det har vært snakket om i tråden, men det er hvertfall noe som driver opp prisen). Selger har satt en prisantydning til 79 000.

 

Biler som ligger for salg hos ulike forhandlere, er noe dyrere, men det er jo slik det alltid har vært.

 

Jeg gav 75 000 for denne i november:

http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=19686652

Bilen er ikke kjempe godt utstyrt, men den er svært bra vedlikeholdt.

Noe Autofil-Larsen sa i 2003 da han testet V70, var at Volvoutstyr kostet mye da det var nytt, men at det ikke koster særlig mye som brukt, så utstyr skal ikke spille en veldig stor faktor som brukt.

 

Bilen er veldig fin den. :-)

 

Kan godt hende 100k er en smule optimistisk. Summen er basert på hva en Volvo forhandler antok den ville kunne selges for om han tok den i innbytte. Jeg tok meg ikke råd til en helt ny V70 så det ble ikke noe innbytte.

Jeg tok en liten runde på Finn akkurat nå og jeg er enig i at 100k ser ut til å være noe i overkant ja.

Min er veldig lik denne men med 8 praktisk talt nye Nokian hjul og lavere km. Men som du sier så er forhandlere normalt dyrere. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20030134

Kanskje 80-85k er mer riktig i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår