Gå til innhold

Spørsmål/anbefaling av Pioneer spiller.

Ranger emnet


Olkagge

Anbefalte innlegg

Hay! Kjøpte en ny enkel CD spiller for å ha i bilen forleden dag. Var ute etter en spiller med RCA utgang og med innstillinger som tillater å skru ned all bass på frontsett og evt høytalere bak i bilen, men som samtidig lar meg justere bassnivået på subben opp/ned uten at det går utover andre høytalere.

Endte opp med denne her; http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7485&katid=205&mid=m436&id=&vn=736 Han bak kassa sa at det var en kurrant spiller til det jeg trengte den til.

(Må bytte spilleren rett og slett på grunn av det jeg beskrev over; hvis jeg skal ha mer bass fra subben så justeres også bassen fra alle høytalerne i bilen samtidg, noe som resultere i at frontsette begynner å skurre ved høyt volum.)

 

Og hvordan er det med den RCA utgangen? Må jeg ha en kabel fra den utganen til forsterkeren eller?

 

Har denne subben: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4043&katid=30&mid=m436&id=&vn=736

og denne forsterkeren: http://shopping.kelkoo.no/ssc-100314923-harman-kardon-ca-280.html

(Om det skulle være relevant)

 

Så jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med den spilleren der? Eller om jeg bør dra å bytte den inn med en gang fordi den ikke holder mål? :p

 

Takk på forhånd! :)

Endret av Olkagge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, spilleren har bare en rca-utgang, så justeringsmulighetene blir jo begrenset.

Når det er sagt, så er jeg motstander av å justere bass/diskant opp og ned på spilleren, dette skal stå på null, og loudness skal være av er min mening, så justerer mann forsterkeren(e) slik at lyden blir slik mann ønsker ;)

 

Først og fremst så trenger du en forsterker til suben, for den du har holder ikke til det. Forsterkeren du har, bruker du på fronthøyttalerene, og bruker det innebygde delefilteret til å ta bort de dypeste basstonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kunne justere bassen uten at resten av høgtalerene blir påvirka, må du nok kjøpe ein spiller med 3 utganger.

Alpine spilleren eg hadde i forrige bil, kunne justeres på bassen uten at resten av høgtaleren vart påvirka. (men eg brukte det ikkje)

 

Resten av høgtalerene hadde eit HPF på ca 80-100hz fordi eg brukte ein ekstern forsterker på dei.

Dette klarer du deg uten viss du bruker den slappe forsterkeren i spilleren

Forøvrig so hadde eg alle lydinnstillinger på 0 eller av.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, spilleren har bare en rca-utgang, så justeringsmulighetene blir jo begrenset.

Når det er sagt, så er jeg motstander av å justere bass/diskant opp og ned på spilleren, dette skal stå på null, og loudness skal være av er min mening, så justerer mann forsterkeren(e) slik at lyden blir slik mann ønsker ;)

 

Først og fremst så trenger du en forsterker til suben, for den du har holder ikke til det. Forsterkeren du har, bruker du på fronthøyttalerene, og bruker det innebygde delefilteret til å ta bort de dypeste basstonene.

 

Kan være enig i deg med at det er bedre å la innstillingene på spilleren stå på 0, men i mitt tilfelle så har jeg ikke råd/mulighet til å kjøpe enda en forsterker, så jeg må stille på frontsettet via spilleren.

 

Du sier at forsterkeren min ikke holder til subben jeg har, syns det er rart de har lov å selge pakker med en fordårlig forsterker i forhold til subben. Kjøpte et sånn pakketilbud for ei stund tilbake kun for å få litt bedre lyd i bilen, ikke for å høres fra den ene sia av byen til den andre sia. :P

Menja, kommer jeg til å merke noe forskjell om jeg bytter til denne spilleren? At jeg kan stille ned bass på frontsett og evt stille litt opp på bare sub? :)

 

Takk for hjelpen så langt, både til deg og todleif! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke nødvendigvis ha tre linjeutganger. Hadde en enkel Pioneer-spiller som fulgte med i bilen min når den ble kjøpt, den kunne stille inn hpf på høytalerne, samt justere suben opp/ned i styrke i tillegg til å stille inn lpf på suben.. :) Husker ikke modellnavnet på den, men var en meget enkel en. Hadde aux-in bak, samt en enkel linjeutgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i deg med at det er bedre å la innstillingene på spilleren stå på 0, men i mitt tilfelle så har jeg ikke råd/mulighet til å kjøpe enda en forsterker, så jeg må stille på frontsettet via spilleren.

 

Du sier at forsterkeren min ikke holder til subben jeg har, syns det er rart de har lov å selge pakker med en fordårlig forsterker i forhold til subben. Kjøpte et sånn pakketilbud for ei stund tilbake kun for å få litt bedre lyd i bilen, ikke for å høres fra den ene sia av byen til den andre sia. :P

Menja, kommer jeg til å merke noe forskjell om jeg bytter til denne spilleren? At jeg kan stille ned bass på frontsett og evt stille litt opp på bare sub? :)

 

Takk for hjelpen så langt, både til deg og todleif! :)

 

De aller fleste pakketilbudene har for liten forsterker til suben, men det er ingen "lov" som sier at dette ikke er lov... Rette personen kunne sikkert solgt en sub og sagt at den var så lettdreven at den kunne kobles rett på spilleren, og noen ville kjøpt den ;) Lyd blir det jo uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste pakketilbudene har for liten forsterker til suben, men det er ingen "lov" som sier at dette ikke er lov... Rette personen kunne sikkert solgt en sub og sagt at den var så lettdreven at den kunne kobles rett på spilleren, og noen ville kjøpt den ;) Lyd blir det jo uansett....

 

Jaja, mente ikke at det var en lov som forbydde det. :) Leste en plass om en som hadde kobla subben rett på spilleren, tror ikke det var noe suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår