Gå til innhold

Eksoslukt i kupe

Ranger emnet


knutand

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en 96 Vectra B 2.0

Jeg har i det siste kjent en del eksoslukt i kupeen når bilen står på tomgang. I fart så kjenner jeg ingenting, men på tomgang er det så ille at jeg ikke orker å sitte i bilen uten åpent vindu. Det har plutselig blitt sånn, da det aldri har vært noe problem tidligere.

 

Eksosen ser hel og fint ut, og ingen ulyder som jeg kan høre. Er det noen som har vært ute for noe lignende?

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hvertfall det blir bedre hvis jeg skrur av vifta helt.

 

Det kan tyde på at eksoslekkasjen er langt fremme. Er det et fleksibelt rørstykke mellom manifold og katalysator på denne?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja jeg syns også det var litt rart at de mente at hele katalysatoren måtte byttes - men de prøvde vel bare å tjene litt letttjente penger.

 

Har heldigvis god tid på meg til få fiska det, så får tatt den opp på bukk og se hvordan det greit kan ordnes.

 

Biltema har vel OK (les: billig) flexirør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde spørre hvordan de fant ut at katalysatorn ikke funket. Dette er umulig å måle siden en katalysator kun fungerer innen et vist temperaturområde mens du kjører, motorn må ha normal temp og kjøres normalt, den er ikke i funskjon verken når bilen går på tomgang eller ved full gass.

Så å bytte ut denne er bare tull. Defekt katalysator skal ikke kunne gi feil på eu kontroll heller med mindre det er hull i den eller den er borte.

Du får kjøpt flexirør på carparts.no for en 500 lapp.

Opel Vectra 1.7 TD

 

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår