TP Tuning Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hei lurte på om noen kunne si meg hvordan jeg får registeret riktig på golf 2 1,6l det er merker på alle reimhjula men finner ikke merker på topp eller blokk. har prøvd å søke meg frem til dette på nett men finner ikke noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Merket på reimhjulet til kammen skal ligge overett med pakkningsflaten til toppdekselet. Dette er ting du må sjekke og være 100% sikker på før du tar av den gammle reima. Eventuelt lage egne merker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Merk reim og tanhjul med korrekturlakk (blanko) før du tar av reima. Så teller du tenner på ny reim og merker den før du setter den på. Dette er en safe metode dersom den gamle reima sitter riktig. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TP Tuning Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 problemet er at det ikke er noen reim der. har måttet ta over jobben fra en som ikke burde skru i det heletatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Akkuratt. Da skal jeg fortelle deg hvordan det var på min 1.8 -85 Golf II engang i tiden. Veivaksel settes på øvre dødpunkt. Se ned på svinghjulet via hullet på toppen av girkassa. Merke på kammaksling skal ligge flukt med pakkningsflaten til toppdekselet, på fremsiden. Reimskiva som driver oljepumpe og fordeler - Ta av fordelerlokk og vri reimskiva til fordelerarmen peker på merket på kanten av fordeleren. Når reima er på plass, så turner du motoren minst to hele omdreininger for hånd for å sjekke at det ikke er noe krasj. Reima strammes slik at du greit kan vri den 90 grader med to fingre på det lengste strekket. Det er slik det var på min Golf II, men prøv å få dette sjekket andre plasser før du går igang. Haynesboka er gull verdt til sånne ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TP Tuning Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 jeg har fått ordna det med litt eksperthjelp fra en kompis. men takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TP Tuning Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Haynesboka er gull verdt til sånne ting. hehe ja jeg har mange sånne bøker men ikke til golf gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg