Gå til innhold

Resultat av eu-kontroll

Ranger emnet


Christer8583

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til eu-kontroll for noen dager siden og her er feila jeg fikk..

 

1er feil:

Lavt bremseveskenivå

Tåkelys foran - feil antall

Eksoslekkasje

 

2er feil:

Park.brems defekt wire

Bremserør svekket pga rustangrep - Bak

Retningslys - Feil farge

El. ledninger - Manglende klamring plusskabel fra batteri

El. ledninger - Feil føring plussskabel fra batteri

Bakaksel - Dårlige innfestninger begge sider

Oljelekkasje fra servo

Oljelekkasje fra motor

 

:scared

 

Fått prisoverslag på 8000,- for å få fiksa det men spørsmålet er om bilen virkelig er verd det når det er snakk om en 98 1.8 16v maskin som passerte 303000 km igår (og som jeg er 7. eier på men det betyr sikkert lite)

86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X]

 

Kontaktperson for Club-Vaux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik den står nå er den verdt vrakpanten på 1500 Kr, eller kanskje noen tusenlapper om noen trenger en delebil eller fixeprosjekt- la oss si 5000,-

 

Så koster du på 8000,-

 

Ville du synes det er interessant å "kjøpe" denne bilen (av deg selv) for ca. 13000 ?

 

Ikke usannsynlig at det er en OK deal om bilen ellers er OK, og du liker den.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ikke så ille de fleste feilene her.

Etterfyll bremsevæske og ta bort de ekstra tåkelysene (midlertidig), så er to av enerne borte.

Eksoslekkasjen kan muligens tettes ganske lett?

 

Håndbrekkwire får en for under 500,- på Biltema, er forholdsvis grei å bytte selv.

Bremserør må muligens byttes, hvis ikke det er så lite rust at det kan slipes bort.

Feil farge på blinklyset er pga sprekker i det oransje belegget på pærene. Disse koster ikke mye på Biltema.

Ledningen regner jeg med er til stereoanlegg. Å feste denne går rimelig kjapt med strips.

Bilen har ikke bakaksel? Vet ikke hvilken innfestning det gjelder, men dette er nok greiest å ordne på verksted vil jeg tro.

Oljelekkasjene er muligens ikke så alvorlige. En motorvask vil trolig få bilen gjennom en ny kontroll, med mindre lekkasjene er alt for store.

 

Ny tomgangsregulator får du for under tusenlappen på ebay.de .

 

Så da kan du nok glede deg over bilen mange år til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår