janlian Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Hei! Jeg har en 2005 mod. Golf TDI som streiker nå i vinterkulda. Bilen står i garasjen, men temperaturmåler i bilen viser - 23. Har akkurat ladet batteriet helt opp, men bilen vil ikke starte. Motoren er ikke helt død, kommer noen små host, men ikke nok til at motoren starter. Ksn det være dieselen som har fryset? Eller er det noen som bare skjedde i gamle dager? Annet typisk som streiker i kulda? Hadde jeg enda hatt motorvarmer..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Hei! Jeg har en 2005 mod. Golf TDI som streiker nå i vinterkulda. Bilen står i garasjen, men temperaturmåler i bilen viser - 23. Har akkurat ladet batteriet helt opp, men bilen vil ikke starte. Motoren er ikke helt død, kommer noen små host, men ikke nok til at motoren starter. Ksn det være dieselen som har fryset? Eller er det noen som bare skjedde i gamle dager? Annet typisk som streiker i kulda? Hadde jeg enda hatt motorvarmer..... VAG og diesel +kulde er ingen gode venner..... Min 09 caddy hosta seg såvidt i gang i dag den og... HUFF Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Er det lenge siden du skiftet dieselfilter. Jeg (og mange andre) lever etter den regelen at dieselfilter skiftes hver høst, uansett hva serviceintervallene sier. Prøv å få tak på noe som heter west-frost, og hell litt av det på tanken. Ellers er det bare en ting som gjelder, og det er å kjøre den på starteren til den starter. Ikke slipp nøkkelen før motoren går av seg selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Er det lenge siden du skiftet dieselfilter. Jeg (og mange andre) lever etter den regelen at dieselfilter skiftes hver høst, uansett hva serviceintervallene sier. Prøv å få tak på noe som heter west-frost, og hell litt av det på tanken. Ellers er det bare en ting som gjelder, og det er å kjøre den på starteren til den starter. Ikke slipp nøkkelen før motoren går av seg selv! nåjah. da må han bytte startern;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 (endret) Er det lenge siden du skiftet dieselfilter. Jeg (og mange andre) lever etter den regelen at dieselfilter skiftes hver høst, uansett hva serviceintervallene sier. Prøv å få tak på noe som heter west-frost, og hell litt av det på tanken. Ellers er det bare en ting som gjelder, og det er å kjøre den på starteren til den starter. Ikke slipp nøkkelen før motoren går av seg selv! 100% enig med deg. Hei! Jeg har en 2005 mod. Golf TDI som streiker nå i vinterkulda. Bilen står i garasjen, men temperaturmåler i bilen viser - 23. Har akkurat ladet batteriet helt opp, men bilen vil ikke starte. Motoren er ikke helt død, kommer noen små host, men ikke nok til at motoren starter. Ksn det være dieselen som har fryset? Eller er det noen som bare skjedde i gamle dager? Annet typisk som streiker i kulda? Hadde jeg enda hatt motorvarmer..... Selv jobber jeg på møller. Unnskyld meg hvis jeg skriver litt lol, men jeg har jobba overtid HELE uka pga inntaua biler. Alle er diesel og ingen starter, ifølge ordren. på samtlige er glødepluggene defekte. Nesten så jeg mistenker Bosch for å lage enda dårligere plugger for å tjene penger... Hadde en Tiguan inne idag, som ikke starta. Blei dytta inn på verkstedet på Fredag, null feilminne lagret.. Etter å ha stått inne i 15timer starta den momentant. Så hvis du har tilgang på VagCom, så sjekk feilminne med den. Finner du ikkeno, så har dieselen frysi... Endret Januar 9, 2010 av TL3518 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 det var da jævlig rart at BOSCH dysene som finnes på sikkert mangfoldige hundre biler KUN ryker på vag da?!??!?! Hvorfor er det kun nyere vag og volvo som står langs veien? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Har ikke vært borti at dysene ryker på VAG. :) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 kan ikke komme på en eneste VAG eller nyere volvo som har bosch dyser som ryker uten feilminne. sommer diesel gjør seg rett å slett bare best om sommern. så enkel er forklaringa :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 mente glødeplugga davel.. du skjønte hva jeg mente Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Er nok ikke bare VAG som sliter med dette om dagen... Saken er at de fleste moderne dieselbiler starter greit ned til en viss temperatur uten at glødingen fungerer. Og dette får man ingen feilkoder på. Blir det kaldere en motoren klarer da så står man der. Bilen min startet etter en natt i rundt -20, men når det ble -24 var det slutt. Bytta fire defekte plugger, og nå tåler den i hvertfall -32 uten å mukke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janlian Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 hmmm... har lagt dunk med varmt vann ved dieselfilteret, på batteriet, og full ladet batteriet. Det er fortsatt - 22 i garasjen iht. bilen termometer. Har prøvd å starte flere ganger... noen ganger er det tett på...bilen tenner.. men det er ikke nok til at den vil starte! Det er vel ikke noe poeng i å ringe NAF? Hva kan de i så fall gjøre? Bilen trenger en dag i et oppvarmet lokale, tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Har du mulighet til å taue den i gang, eller sette ei kokeplate under bunnpanna. Har slitt voldsomt med å starte min gamle MB også, men har funnet feilen der, fortjukk olje, som holder ventilene oppe når den er kald, noen timer med motorvarmer sp kommer den med en gang, og ja, jeg kjører på 15W-40-olje. Men dedt som er greia, får du opp varme på olja, så går alt lettere rundt,og kanskje du får det lille ekstra. Elelr så er det mange med defekte glødeplugger nå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Hvis man sliter med å få start kan det være lurt å holde inne kløtsjen for å frigjøre koblinga, så vil det bli lettere for motoren å dra rundt. Dette gjelder neppe i ditt tilfelle, men.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 har en ford courier 1,8 disel. i boka på den står det at du skal kjøre starteren i opptil 30 sek om gangen når det er kaldt, uten og røre gassen. hold inn clutchen mens du kimer på starteren. jeg har ikke motorvarmer på den og den nekter og starte når det er under 20 kalde, måtte bruke den her forige dagen og la da en arbeidslampe under bunnpanna, lå der en to timers tid og det hjalp veldig. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensA Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Fullt opplada batteri, motorvarmer og gløde bilen 3 ganger funker fint for meg. Men har ikkje vert meir enn -22 enda. Siter VW Passat 1,9Tdi 2003 mod VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt) Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt) Audi 80 2,0 1992mod (solgt) VW Derby 1,3 1977mod (oppussing) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg