Gå til innhold

Dump Ventil Problemer

Ranger emnet


Golf-IV-GTI

Anbefalte innlegg

Har montert k&n filter på golfen' (1,8 Turbo 99 mod.)

og en forge dumpventil, men det kommer nesten ikke noe lyd bare litt slækk plystring... noen som kan hjelpe meg?

Jeg kjøpte ventilen på powerzone, og den fjæra som fulgte med var for stiv så jeg byttet til en mykere fjær men fortsatt en meget diskre lyd... den er montert der den org. ventilen satt og slangen fra eksosen er tettet. Hva er feil ?

TRENGER HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å montere den skikkelig med original fjær. har du en vanlig resirk ventil, eller en atmosfærisk dump? Antar det første, i såfall kan jeg fortelle at jeg har samme, og med konisk luftfilter (åpent) og fjerning av isolasjon under panseret kommer det akkurat passe pshh lyd. Ikke helt som en atmosfærisk dump med høy kraftig bestemt lyd, men akkurat passe koselig turobolyd når man går av gassen. Får selvfølgelig litt "sugelyd" som kan irritere noen, men det plager ikke meg.

Er mange tråder på forumet om dette med dump/resirk ventil til 1,8T. Mange mener det går fint med atmosfærisk, mens andre sier det motsatte. Søk og les og lær...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en 323 GT-R som jeg har satt på Forge dump, og jeg gjorde som deg og brukte orginal uttaket. Blendet returen og har fungert veldig bra. Sjekk at slangen til vakumet på toppen er tett og at det ikke suger falsk luft. Jeg lader bare 0,7 bar og den blåser faktisk for mye for min smak. Har også hørt at enkelte modeller får litt problemer med luftmassemåler, og bilen ikke fungerer som den skal etter dump er montert. Mener på at Turbosmart har dumper som skal være tilpasset biler med dette problemet. Lykke til!!

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår