Gå til innhold

Dump Ventil Problemer

Ranger emnet


Golf-IV-GTI

Anbefalte innlegg

Hmm , er det lyd eller "effekt" dere skal ha?

Skal du ha lyd kan du jo bare slippe en fjert hver gang du girer:D

..... Du trenger en Bov tilpasset din bil og ditt ladetrykk, foreslår du tar deg en tur til noen som har greie på slikt ref: crasy tuning el .. så kan de sikkert stille inn til deg.. er ikke alltid størst og dyrest = best...

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt bensin forbruk er fordi luft mengde måleren din registrerer luften som går ut igjennom dumpen som forbrukt luft og du vil få levert benisn deretter.

Hadde det samme problemet når jeg hadde åpen dump.

Bilen hakket litt.

Siden effekt er viktigst;)

har jeg byttet tilbake til resirkulerbar dump , bedre enn den som satt der originalt bare.

Hvet at det er noen som ikke er helt enig i dette utsagnet, men det er jo en grunn til at du har en LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

Økt bensin forbruk er fordi luft mengde måleren din registrerer luften som går ut igjennom dumpen som forbrukt luft og du vil få levert benisn deretter.

Hadde det samme problemet når jeg hadde åpen dump.

Bilen hakket litt.

Siden effekt er viktigst;)

har jeg byttet tilbake til resirkulerbar dump , bedre enn den som satt der originalt bare.

Hvet at det er noen som ikke er helt enig i dette utsagnet, men det er jo en grunn til at du har en LMM.

 

 

Det du sier er at på biler der det har stått org. dump med resirk. så vil bilen fungere best med resirk. på den nye dumpen?

 

Jeg har nå en forge dump på min 323 gt-r som fungerer bra, men dersom det er noe å hente på å bytte til en med resikr. så gjør jeg nok det for det går litt benz ja. Har vært oppe i ca.1,6l pr.mil på noen tanker (med tung høyrefot). Bruker bilen i jobben som selger så den triller en del mil i løpet av et år.

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Asim

her er et bilde jeg fikk fra trådstarter.

 

DSCN2452.gif

 

Tror du skal komme deg til noen som kan dette. Hvis ikke kan du risikere å ødelegge ting. Du må gjerne ringe oss på crazytuning så skal vi hjelpe deg 67909890 :)

 

Hvis jeg skjønner deg rett nå så har du kobla dumpventilen på feil slange. Det er vel heller lite trykk i innsugslangen vil jeg tro! Trykkeslangen er den som er til venstre på bilde, mens det hullet som er rett ned er retur til innsug. Blend hullet som orginalventilen står "ned" i og sett dumpen på slangen til venstre. Du bør også blende av den orginale vakumslangen og legge opp ny vakumslange fra innsugsmaifolden. Orginal vakumslangen går via en "styreventil" som regulerer stemplet på den orginale og gjør at det bil feil åpning på ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår