Golf-IV-GTI Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Har montert k&n filter på golfen' (1,8 Turbo 99 mod.) og en forge dumpventil, men det kommer nesten ikke noe lyd bare litt slækk plystring... noen som kan hjelpe meg? Jeg kjøpte ventilen på powerzone, og den fjæra som fulgte med var for stiv så jeg byttet til en mykere fjær men fortsatt en meget diskre lyd... den er montert der den org. ventilen satt og slangen fra eksosen er tettet. Hva er feil ? TRENGER HJELP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by Golf-IV-GTI den er montert der den org. ventilen satt og slangen fra eksosen er tettet. Hva er feil ? TRENGER HJELP! Slange fra eksosen inn på dumpventilen? :rolleyes: :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 slange fra vakum kansje.. Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Håper du vet hva du gjør på her.. Det skal gå en slange fra INSUGET, etter gasspjeldet. Ventilen skal stå mellom turboen og gasspjeldet et sted. Posh. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-IV-GTI Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by Golf-IV-GTI Det bildet ligger på harddisken din, så er litt vanskelig å se. Men kan tenkes at den det er retur-slangen du mener, som går tilbake foran turboen (og ikke eksosen). Er den tett er alt i orden der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-IV-GTI Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Må bare takke for alle svarene jeg har fått! har bare vært her en dag nå og allerede fått flere svar på problemet mitt. Men problemet er der fortsatt, og dump ventilen generer et skyhøyt bensinforbruk! har hørt at det kan ha noe med luft mengde måleren og luftmengde måleren... Ber om hjelp fortsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 her er et bilde jeg fikk fra trådstarter. Tror du skal komme deg til noen som kan dette. Hvis ikke kan du risikere å ødelegge ting. Du må gjerne ringe oss på crazytuning så skal vi hjelpe deg 67909890 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-IV-GTI Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 over ser dere bildet av org. ventil... denne tok jeg ut og satte inn en annen dump ventil og strupet slangen som dere ser tilkoblet ventilen lengst til venstre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissan_Turbo Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Hey, den lile slangen på toppen må du kople til den nye dumpen på toppen. Og den slangen som kommer inn på siden må du tette. Da skal du få lyd. Men du kjører vel med org.ladetrykk som ikke er særlig mye.Så lyden blir ikke vel ikke så voldsom. Siter 1986 Nissan Laurel 3,0E SGX V6 170hk Kun 9stk i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-IV-GTI Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 det du beskriver har jeg gjordt... så alt avhenger av ladetrykket? men hvorfor øker bensinforbruket så mye? hvorfor har andre klart å få lyd uten høyre trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Eller kjøpt deg en skikkelig japansk dumpventil som er helt tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-IV-GTI Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Hvor får jeg tak i en slik "skikkelig" japansk ventil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Anbefaler deg å montere den skikkelig med original fjær. har du en vanlig resirk ventil, eller en atmosfærisk dump? Antar det første, i såfall kan jeg fortelle at jeg har samme, og med konisk luftfilter (åpent) og fjerning av isolasjon under panseret kommer det akkurat passe pshh lyd. Ikke helt som en atmosfærisk dump med høy kraftig bestemt lyd, men akkurat passe koselig turobolyd når man går av gassen. Får selvfølgelig litt "sugelyd" som kan irritere noen, men det plager ikke meg. Er mange tråder på forumet om dette med dump/resirk ventil til 1,8T. Mange mener det går fint med atmosfærisk, mens andre sier det motsatte. Søk og les og lær... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Hei! Har en 323 GT-R som jeg har satt på Forge dump, og jeg gjorde som deg og brukte orginal uttaket. Blendet returen og har fungert veldig bra. Sjekk at slangen til vakumet på toppen er tett og at det ikke suger falsk luft. Jeg lader bare 0,7 bar og den blåser faktisk for mye for min smak. Har også hørt at enkelte modeller får litt problemer med luftmassemåler, og bilen ikke fungerer som den skal etter dump er montert. Mener på at Turbosmart har dumper som skal være tilpasset biler med dette problemet. Lykke til!! Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg