DRFT-R Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 (endret) Jævlig synd at jeg ikke har noen videklipp fra rudskogen eller hadelandsåsen der focusen til morra mi får kjørt seg! har derimot et klipp av en uno turbo med nærmere 200hk (ikke bry dere om teksten. bilen har 115hk på 0.5 i ladetrykk originalt) sikkertgodt over 200hk også på 1.4bar i ladetrykk! dette er fwd, og overhodet aldri merket noe til styrings problem pga mye effekt! i grunn hadde jeg også mye kjappere start 0-100 med den enn jeg har med nissanen min da jeg får mere grep ved å pumpe gassen med fwd. ræva får aldri tak nok! ikke prøv engang å fortell meg at fwd er døl å kjøre! en annen ting er at det faen ikke er mange av dere her som klarer å utnytte bilens axx om jeg tar 0-100 + på snø føre med rwd uten å snurre eller å kuke bort masse tid! med fwd er det i grunn flatt jern og jobbe grepet med gasspedalen! Jeg utfordrer HVEM SOM HELST her med framhjulstrekker på snøføre som mener rwd er så jævlig mye fetere å kjøre! Endret Januar 4, 2010 av DRFT-R Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 ooooooooJ!.... framhjulstrekker.....! fy så dårlig grep! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Det har også litt å si hva slags gummi bilen er skodd med. Du kjører vel med rallypigg Robert? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Liker best 4x4 jeg for framkommelighetens skyld, men en banerigget Golf MK1 hadde vært morsomt å hatt. Eller helst en Fiat 1000 Abarth Berlina Corsa... Å spinne rundt og burne og sladde i svingene ser jeg ingenting morsomt med. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Det har også litt å si hva slags gummi bilen er skodd med. Du kjører vel med rallypigg Robert? helt vanlige piggdekk som sikkert var 6 år gamle som jeg hadde liggende i kjelleren!! man må ikke ha det grommeste! er bare å lære seg å bruke bilen! fwd har spesiell kjørestil. du taper fart ut av svinga, men fy faen å fart du kan ha inn i dem! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Blir vel litt i favør til FWD, men shit au... Hva tar startene i BC, er det ikke Bobler, Saaber så vanlige grevlinger, og det er seff pga tyngda over hjulene, men når RWD og FWD har "like" forutsetninger med tanke på tyngde over hjula, så vinner RWD i starten. Men jeg for min del snakker ikke banekjøring, jeg snakker om vanlig bilkjøring på vinterføre, og jeg skal ærlig innrømme at klassisk RWD taper mot FWD i starten, men det er ikke der jeg mener det er viktigst, men under kjøring.Personlig syns jeg det er 10 000 ganger lettere å kontrollere en RWD vinter som sommer, men det er min mening. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 (endret) Som Robert sier er det å kjøre fort med forhjulsdrift på vinteren også såre enkelt. Hvorfor? Du kan oppleve dette selv hvis du kjører ut av et lyskryss bånn pinne med rwd og det er glatt, da drar ræva til en av sidene og du må styre inn og/eller gå av gassen. FWD er det som han sier nok å styre dit du vil at bilen skal gå, gi bånn pinne og korrigere littegrann med gasspedalen hvis bilen spinner litt. Er en grunn til at det går mye mye fortere de få gangene jeg låner FWD om vinteren enn jeg vanligvis kjører med RWD :) på ingen måte Begrunn hvorfor. awd og rwd derimot kan være interessant, finns det noe mer harry enn fwd burning?! Jeg har aldri snakket om burning... Finns andre måter å kose seg med bil på enn å herje dem i stykker. Gi meg en god grunn til at FWD har fordeler der vi faktisk sliter på vinterføre, og da mener jeg ikke på flata. Mer vekt på drivhjula = win i oppoverbakker. Samtidig har det nok mer med dekk og sjåfør å gjøre om du kommer opp en bakke :) Endret Januar 4, 2010 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Alt til sitt bruk mener nå jeg! Personlig foretrekker jeg firehjulstrekk pga fremkommelighet og morrofaktor om vinteren! Ikke noe er mer gøy enn en skikkelig awd-sladd der man måker fullstendig av veien og innser at det bare er å rygge bilen opp igjen! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 (endret) Å spinne rundt og burne og sladde i svingene ser jeg ingenting morsomt med. da er du TOTALT blind!! oj, så sinnsykt bra grep i fwd fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig Endret Januar 4, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 da er du TOTALT blind!! oj, så sinnsykt bra grep i fwd fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig Ikke den erfaringen jeg har.. Kom deg til Oslo eller ned hit en gang så skal du få sitte på i Daihatsuen så ser vi om du sier det samme etterpå :) Du bør forøvrig kanskje ikke snakke så høyt om det å være blind :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 da er du TOTALT blind!! Nei, det er du som har for store skylapper og ingen sosiale antenner nok, til å forstå at det finnes folk som liker noe annet enn deg. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 oj, så sinnsykt bra grep i fwd For en sinnsyk aks på rwd.. Intetsigende video? Ja, akkurat som din.. Kan være 1000årsaker til at den Volvoen spinner så mye som den gjør, på samme måte som det kan være like mange årsaker til at den M3`n blir frakjørt av en fwd bil. fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig Igjen klarer du å bare skrive svada i din argumentasjon. Gi meg en vitenskapelig forklaring på hvorfor alle fwd er dårligere på krevende strekninger enn alle rwd.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 For en sinnsyk aks på rwd.. Intetsigende video? Ja, akkurat som din.. Kan være 1000årsaker til at den Volvoen spinner så mye som den gjør, på samme måte som det kan være like mange årsaker til at den M3`n blir frakjørt av en fwd bil. Igjen klarer du å bare skrive svada i din argumentasjon. Gi meg en vitenskapelig forklaring på hvorfor alle fwd er dårligere på krevende strekninger enn alle rwd.. kjedeligere, man er rett og slett uinteressert i bil om man liker fwd Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 (endret) Henger er noe dritt med fwd.. :D ellers kom jeg til og tenke på denne. hehe Endret Januar 4, 2010 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 kjedeligere, man er rett og slett uinteressert i bil om man liker fwd Du fant ingen gode argumenter altså? Gjør oss alle en tjeneste, hold deg unna ting du ikke har den minste antydning til peiling på.. Løk... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.