Gå til innhold

"ny2 bil,318i 92 mod, DIVERSE FEIL. trenger litt hjelp.

Ranger emnet


opel4fun

Anbefalte innlegg

hei. kjøpte for noen dager siden en 92 mod bmw 318i sedan 4 dørs. mye kjente feil med disse bilene? hadde min på eu kontroll den 27 desember og fikk da 21 2`r feil og 4 1`r feil. det var utrolig mye simple feil, og de fleste småfeil er tatt. det verste som kom var egentlig skjev håndbrekk og mangel på katalysator. veldig mange lyspærefeil, knust baklykt, manglet blinklys fremme, manglet avstivningsstag under girkasse osv. som sagt, de fleste er tatt og betalte ikke mye for bilen. men ellers ser den veldig bra ut. men den tikker endel og fjusker på høyt turtall. hva er feil? kam og ventiler? hvis ikke motoren er grei å få fikset så kommer eg til å vurdere å få tak i ny motor. takker for alle svar, mvh Fredrik sætre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grei liste ja, men noen verksteder er jo mere nøye enn andre på sjekkene sine. Greit å få tatt slike feil :)

Når det gjelder tikkingen din, er dette ventilene ja. Før du evt. kjøper nye ventiler, ta et oljeskift med en kvalitetsolje, f.eks Castrol eller Mobil1. Bytt når oljen er driftsvarm! (og husk filter seff)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tikkingen og fjusking på høyt turtall kommer av nedslitt kam og løftere. Dette er helt vanlig på M40 motoren pga konstruksjonsfeil i toppen. I 94 tror jeg det var,kom M43 motoren med annnen topp og registerkjede som ikke har disse problemene.

Får kamakselsett med løftere og oljerør på Koed.no til M40en,men det blir antagligvis slitt ganske fort ned igjen....

Min kaklet når jeg kjøpte den for 6 år siden,har ikke gjort noe med den og den går helt greit enda.

Reg.reima må byttes på 40 000km.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår