Gå til innhold

Salgsanonnse... Tips

Ranger emnet


janlian

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har Golf til salgs... bilen er lavt priset i forhold til andre tilsvarende modeller... men jeg har fått null respons på annonsen mens andre biler med høyere pris har blitt solgt de siste dagene. Er det noen som har noen salgstips? Kan annonsen bli bedre? Se annonse:

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20310422

 

Bilen har heftelsen (salgspant fra Elcon), hvordan formulerer man dette i annonsen?

 

Takknemlig for tips!:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en GOD grunn til at du sliter med å selge den bilen:

Bilen har heftelsen (salgspant fra Elcon)

 

Og hvordan du formulerer dette "problemet" i annonsen:

Bilen har heftelsen (salgspant fra Elcon)

 

Samtidig så slipper du bilen din bare 5000,- under det andre slipper sine for. og i tillegg står det pant i den for 200.000,-

Greit, mye av dette kan være nedbetalt nå, men det skremmer potensielle kjøpere.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en GOD grunn til at du sliter med å selge den bilen:

 

 

Og hvordan du formulerer dette "problemet" i annonsen:

 

 

Samtidig så slipper du bilen din bare 5000,- under det andre slipper sine for. og i tillegg står det pant i den for 200.000,-

Greit, mye av dette kan være nedbetalt nå, men det skremmer potensielle kjøpere.

 

Men bilen har jo heftelser... de fleste nyere biler som selges i Norge er vel solgt med salgspant fra banken, det er vel ikke unikt og jeg kan ikke helt skjønne at noen skulle bli skremt av dette. Heftelsen forsvinner jo i det øyeblikk en kjøper betaler inn kjøpesummen direkte til Elcon.... Er ikke det 100% vanlig? Altenativet er jo at jeg må ta opp lån i banken med pant i boligen for å cashe ut Elcon og få slettet heftelsen før salget, det vil koste en mindre formue i gebyrer og burde være helt unødvendig! Salgssummen på FINN er helt lik restgjelden hos ELcon.

 

Er det ikke kurrant å opplyse om dette i annonsen? En våken kjøper vil vel finne ut dette temmelig fort likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei annonse du har.

Du har bilder av bilen både utvendigt og innvendigt.

Det er ein del som berre klarer å ta bilde utvendigt. Dei annonsene hopper eg fort over!

 

Som sagt før, so er det ganske mange golfer til salgs. Og det virker som om det fortsatt er kjøpers marked.

Man merker finanskrisa fortsatt.

So dei som skal kjøpe har mange biler å velge imellom.

Da kan dei væra litt kresne på utstyret

 

Bilen din er ikkje akkurat topp utstyrt. (er iallefall ikkje highline)

Den mangler klima. (eg ser du har ac, men det blir nok ikkje det same)

Klima var eit krav eg hadde når eg kjøpte ny bil for ca 2 måneder sia.

 

Att den har heftelser, skremmer ikkje meg.

Ellers er det berre å ha tålmodigheit

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke akkurat clutchen kjent for å holde KJEMPELENGE på golf 5 med 1,9 TDi heller da... så da hadde jeg blitt mer skeptisk hvis den ikke var bytta.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange brukte golfer på markedet, men også mange golf kjøpere. En populær bil som er lettsolgt og holder seg i pris. Juleferie har nok sin del av skylden.

 

Bilen du mangler ikke klima/AC, men climatronic. Altså termostat styrt.

Den mangler også vinterpakke som veldig mange henger seg opp i ved import bil. Noe som er ganske vesentlig her i Norge da det innebærer varme i setene og dieselvarmer som standard. En dieselmotor trenger såpass mye energi på å få opp motortemperaturen selv, at det tar veldig lang tid før man får varmluft til kupeèn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er skeptisk til importerte biler, da man ikke har full kontroll på historikken, og blir vanskligere mht garanti. Jeg er skeptisk til å kjøpe en bil som har ødelagt clutch så tidlig, og tenker automatisk at andre slike problemer også kan oppstå hvis jeg kjøper den. Tenk litt på målgruppen som helst er travle kvinner med barn, eller gamlinger. De bryr seg ikke om ekstrautstyr, men får skrekken om de ser ting som kan forbindes med problemer i annonsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fin innspill.... Jeg har pr. dags dato ikke fått en eneste henvendelse.. Det er nok flere ting som spiller inn...

 

- At bilen mangler litt utstyr tilsier selv sagt lav pris!

- Jeg har brukt 40 000 kr. på rep. og serivice på bilen i fjor, deriblant clutch som kostet kr. 12 000 å bytte. Kjent problem på TDI fra VW har jeg fått opplyst. Dette behøver jeg selvsagt ikke å fremheve i annonsen.. men på meg virket det positivt at dyre slitedeler er byttet!

- Bilen er importert, javel?? Det finner desverre mange kjøpere som pga. manglende kunnskaper er skeptiske. Bilen har servicehefte hvor alle servicer er utført på autorisert VW-verksted. Dette kan enkelt verifiseres i VW egen database, bilens servicehistorikk kommer opp når bilen er på verksted i Norge. At bilen har kjørt i tysk klima og ikke har blitt slitt ut at norsk vinter og salt er vel bare en fordel. Det eneste minus er manglende vinterpakke.. men selv bruker jeg nå aldri varme i seter.

- De fleste bruktbiler som koster noen hundretusen er vel belånt med salgspant... dette er da helt vanlig! Jeg kjøpte min bil hos forhandler som ordnet med finans, da blir det logisk nok tinglyst salgspant i bilen inntil lånet er betalt. Og det henner faktisk at folk har lyst til å bytte bil før lånet er nedbetalt! Dette ordnes ganske enkelt ved at kjøper ringer Elcon og får opplyst restlån og kontonummer. Ved kjøpet betaler kjøper salgssummen direkte til Elcon, og da er heftelsen selvsagt borte. Dette er 100% risikofritt! At noen skulle være skeptiske til å kjøpe bil med heftelse skyldes ren og skjer uvitenhet!

 

Men det kan nok være at annonsen skremmer bort mange når du skriver alt som kan oppfattes som negativt hos noen! Men dette er jo ting som en kjøper vil finne ut av uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår