Gå til innhold

Audi vs Subaru

Ranger emnet


wcb_vallak

Anbefalte innlegg

Ja nei for all del, bilen er kjempe bra den, tenkte bare jeg skulle peke ut hva jeg mente om den.

Men du kommer nok til å prøvekjøre å gjøre opp din egen mening før handel.

 

Automatkassa girer ufattelig tregt selv i manuell modus og sportfunksjonen funker ikke som tilsiktet

 

Å sette seg fast med foresteren klarer du fint selv med gode kjørekunskaper.

Du har ESP/Antispinn som slår inn selvom det står i "off" sposisjon, automatkasse som girer selvom du låser den i gir og ingen diffsperrer, men det skal jo litt til før man ender opp i så ekstreme situasjoner at man trenger alt det.

 

Kan jo nevne at bilen er en suveren motorvei/landevei cruiser om man ser bort ifra forbikjørings svakheten, den er behagelig å kjøre, føles veldig robust og du blir ikke utslitt av å dra på langtur i den.

 

Siste foresteren er det jo nesten toyota som har designet om du ser bort ifra Impreza understellet og boxermotoren. Så det er en meget god kombo, bare synd motorutvalget er så spinkelt.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja nei for all del, bilen er kjempe bra den, tenkte bare jeg skulle peke ut hva jeg mente om den.

Men du kommer nok til å prøvekjøre å gjøre opp din egen mening før handel.

 

Automatkassa girer ufattelig tregt selv i manuell modus og sportfunksjonen funker ikke som tilsiktet

 

Å sette seg fast med foresteren klarer du fint selv med gode kjørekunskaper.

Du har ESP/Antispinn som slår inn selvom det står i "off" sposisjon, automatkasse som girer selvom du låser den i gir og ingen diffsperrer, men det skal jo litt til før man ender opp i så ekstreme situasjoner at man trenger alt det.

 

Kan jo nevne at bilen er en suveren motorvei/landevei cruiser om man ser bort ifra forbikjørings svakheten, den er behagelig å kjøre, føles veldig robust og du blir ikke utslitt av å dra på langtur i den.

 

Siste foresteren er det jo nesten toyota som har designet om du ser bort ifra Impreza understellet og boxermotoren. Så det er en meget god kombo, bare synd motorutvalget er så spinkelt.

 

Ja, neida, bare kom med gode råd og tips Hisap, det er derfor vi er her. Men som en sedat herre i førtiårene har jeg nok ikke det samme behovet for eksploderende fartsressurser som tidligere. Selv om det skal sies at en bil som reagerer prompte på gassen er en god greie også med tanke på sikkerhet. Om Subaru har jeg lest at den på grunn av det usle dreiemomentet reagerer ganske kvitt fra stillestående, siden det ikke er behov for å dreiemomentreduserende tiltak for å skåne den stakkars automatkassa. Videre har jeg lest at den girer opp til andregir først i 70 km/t eller deromkring, og i slike hastigheter setter man seg ikke fast på hytteveien. Den nye utgaven har også noe høyere bakkeklaring, noe som burde gjøre at man kan klore seg ytterligere noen meter ut i fonna før man må ha hjelp av Nivas og dets like. Niva er forøvrig en kompetent terrengbil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, neida, bare kom med gode råd og tips Hisap, det er derfor vi er her. Men som en sedat herre i førtiårene har jeg nok ikke det samme behovet for eksploderende fartsressurser som tidligere. Selv om det skal sies at en bil som reagerer prompte på gassen er en god greie også med tanke på sikkerhet. Om Subaru har jeg lest at den på grunn av det usle dreiemomentet reagerer ganske kvitt fra stillestående, siden det ikke er behov for å dreiemomentreduserende tiltak for å skåne den stakkars automatkassa. Videre har jeg lest at den girer opp til andregir først i 70 km/t eller deromkring, og i slike hastigheter setter man seg ikke fast på hytteveien. Den nye utgaven har også noe høyere bakkeklaring, noe som burde gjøre at man kan klore seg ytterligere noen meter ut i fonna før man må ha hjelp av Nivas og dets like. Niva er forøvrig en kompetent terrengbil.

 

Fattern sin 09 girer til 2 rimelig raskt har jeg lagt merke til...

Da jeg testet den i fjordvinter da det kom ugudelig mengder snø var den rettogslett ikke noe komfertabel å kjøre, den reagerer for tregt.

Nå skal det sies at jeg kom frem med den, men det var et slit.

 

Skal se om jeg ikke får lånt den en liten runde i morra før jeg må ut å brøyte så kan jeg prøve å filme det, mye enklere en å forklare.

Men sånn som alle biler, du blir vandt til det. Jeg hadde bil med deffekt 2 gir, klarte meg helt fint med den i 1 år jeg, savna det egentlig ikke.

Er synd at Subaru ikke har diffsperre i forestern, da hadde den vært som dem sier på reklamen. Ustoppelig.

 

Nå er jeg vandt med å kjøre hilux med diffsperre i hue og rævva, lavserie etc, så kan jo hende jeg har blitt bortskjemt. :idea:

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern sin 09 girer til 2 rimelig raskt har jeg lagt merke til...

Da jeg testet den i fjordvinter da det kom ugudelig mengder snø var den rettogslett ikke noe komfertabel å kjøre, den reagerer for tregt.

Nå skal det sies at jeg kom frem med den, men det var et slit.

 

Skal se om jeg ikke får lånt den en liten runde i morra før jeg må ut å brøyte så kan jeg prøve å filme det, mye enklere en å forklare.

Men sånn som alle biler, du blir vandt til det. Jeg hadde bil med deffekt 2 gir, klarte meg helt fint med den i 1 år jeg, savna det egentlig ikke.

Er synd at Subaru ikke har diffsperre i forestern, da hadde den vært som dem sier på reklamen. Ustoppelig.

 

Nå er jeg vandt med å kjøre hilux med diffsperre i hue og rævva, lavserie etc, så kan jo hende jeg har blitt bortskjemt. :idea:

 

Jeg har hatt den store glede å ratte Toyota Land Cruiser 105 med stive aksler, sperrer, reduksjonsgir og Arctic Trucks-pakke ved flere anledninger det siste året, men jeg forventer selvsagt ikke det samme innen fremkommelighet av en familiebil som går på bar asfalt 90% av tiden.

 

Jeg har sett noen videos på Youtube hvor 09en biter ganske godt fra seg i forhold til biler det er naturlig å sammenlikne seg med.

 

Nå skulle vel kanskje ikke den tråden handle om meg og mitt udekkede informasjonsbehov i forhold til ny familiebefrakter, men pell deg ut Hisap og ta videos som enten beroliger meg eller tvinger meg til å revurdere mine bilkjøpeplaner :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern kjører BARE Subaru biler. Vi har hatt en del av dem også:

-Subaru Justy xxxx

-Subaru Legacy Turbo 1993 (Heftig bil. Motoren gikk istykker på den vel og merke)

-Subaru Legacy 1993 (Veldig billig og driftssikker bil)

-Subaru Legacy 1997 (Min bil, kjempebil, putrer og går, har ikke hatt noen problemer. Denne er mer en "familiebil" i mine øyne. Pen innvendig)

-Subaru Forrester(husker ikke år. 2000-2004) - Hadde ikke denne mer enn et års tid, men jeg fikk et veldig godt inntrykk av den

-Subaru Legacy 2008 (Veldig grei bil, men måtte gå tapt for å gi plass til Outbacken ;))

-Subaru Outback 3.0R 2005 - Heftig og kraftig bil(250hk orig.), den vi har nå for tiden.

-2 stk Subaru 1800 Pickup - Denne har vi to stk av, èn 1987 modell og èn 1990 modell. Kjempebiler på føret, men bråker som bare det, og interiøret er ganske hardt og skrangler. Vanskelig å finne gode eksemplar. Er mer jaktbil/arbeidsbil enn vanlig bruksbil.

 

Har sikkert hatt et par flere, men har ikke tellinga og hukommelsen til dem lenger.

 

Kan trygt si at jeg er blitt Subaru fan. Kan hende det er pga fattern sin glede over Subaru. Men jeg har et inntrykk at Subaru er "bedre", imens Audi er overlegent fine(Foruntatt Impreza WRX STI, noe som er alt for dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den fås med Turbo her i landet

 

Jo, den får man med Turbo her i landet :) En kompis har Forester Turbo ;) Den bilen går veldig godt faktisk! Veldig god å sitte i også :) Han sier den er veldig god og kjøre, og han har hatt lite problemer med den^^

 

Han er ihvertfall fornøyd :D

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den får man med Turbo her i landet :) En kompis har Forester Turbo ;) Den bilen går veldig godt faktisk! Veldig god å sitte i også :) Han sier den er veldig god og kjøre, og han har hatt lite problemer med den^^

 

Han er ihvertfall fornøyd :D

 

Hvilken årsmodell er dette da Skråmotor?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekter jeg å tro på!

 

at 3 stk voksne/eldre mennesker kjører rundt i ombygde biler med originale merker/logoer bakpå døra.. for å ikke nevne en uniformert poltibil??

og jeg er ikke blind. jeg ser forskjell på en vanlig 2.0 og turbo sak med lufting i panser og ikonet bakpå

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten plikter jeg å gjøre oppmerksom på at jeg snakker om den nye typen, årsmodell 2009. Jeg er selvsagt kjent med at denne finnes med både 2.5 N/A og 2.5 turbo i enkelte land, men man tar den ikke inn til Norge foreløpig, hvertfall ikke via ordinære kanaler.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekter jeg å tro på!

 

at 3 stk voksne/eldre mennesker kjører rundt i ombygde biler med originale merker/logoer bakpå døra.. for å ikke nevne en uniformert poltibil??

og jeg er ikke blind. jeg ser forskjell på en vanlig 2.0 og turbo sak med lufting i panser og ikonet bakpå

 

Gjør som du vil, jeg nevner bare fakta.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår