Gå til innhold

Audi vs Subaru

Ranger emnet


wcb_vallak

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe ny bil igjen nå. Er veldig lei av å eie biler som koster penger i form av dyre reperasjoner etc, men er samtidig en som elsker gode biler. Har vært en årrekke vært eier av en BMW 530d 2000 modell, en bil jeg elsket, men som kostet meg masse penger i form av ny motor bl.a.

 

Mitt spørsmål er hvilken bil vil jeg ha minst problemer med av en Audi 2.4 V6 Quattro 2000 modell eller en Subaru Legacy 2.0/2.5 2000 modell. Har lite erfaring med Subaru, men har inntrykk av at det er solide biler. For Audi sin del har jeg hørt at der eksisterer en del problemer. Er disse reelle?

 

Hva skal jeg velge? Takk for evt svar.

Endret av wcb_vallak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har jobba som Subarumekaniker.

 

Det er bånnsolide biler, lite trøbbel, krabber bra, finner du en med diffbrems så kan jeg love deg det kjører fra Audien når det er trøbbel.

 

Utingen med Subaru, er at de er noe tungskrudde, pga konstruksjonen, og at deler er dyrt.

Men igjen, det går ikke i stykker i ett sett.

 

2000 modellen da er trøbbelet med bakhjulslager og slikt vekk, dette sleit de med noen år tidligere.

 

Jeg har ingen problemer med å anbefale Subaru, men du må regne med litt lenger tid på verksted fo f. eks pluggskifte enn på andre merker, og delene er noe dyrere.

 

Som en liten sammenligning.

Farne min hadde en 91 Subaru Legacy 1.8 som han var svært fornøyd, da bilen hadde passert 250 000 med god margin syns han det var på tide å skifte den ut mot noe nyere. Han kjøpte en 97 A4 Avant Quattro 1.8, kan si det slik at ett halvt år med Audien kosta mere enn 8 med Subaruen, og Audien slutter aldri å selvdestruere seg. Til sammenligning så hadde Audien gått under 100 000 ved kjøpet, alle servicer, og den har det enda, og gått 215000 km.

Subaruen hadde ingen servicer, kun oljeskift hver 7500 km, og vedlikehold/rep etter behov etter behov.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet har har hele vegen sagt Subaru, mens hjerte sier tysk og Audi. Da jeg har et par bekjente som eier begge bilmerkene, har jeg litt referanser til det EINAR nettopp påpeker. Audi sliter med mange og slitsomme feil, mens Subaru tikker og går. Selvsagt finnes det her unntak, og en kan nok være uheldig også med Subaru. Poenget mitt er å få en bil som tåler litt kjøring på grusvei o.l., samtidig som den er fin på tur i Europa. BMW'n jeg hadde var perfekt til sistnevnte, men mindre god på humpete grusveier.

 

Det som jeg mener taler for Audi er utseende, og interiør finish. En får helt klart en større kvalitetsfølelse i kupeen til en Audi, enn en Subaru. Kjøreopplevelsen summeres av et helhetsinntrykk, og jeg antar der at Audi stikker av med seieren. Pokker så vanskelig det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja problemene til Audi er reele på 2,5 TDI V6'erne. De går på longlife olje som sliter istykker kammene på denne modellen. Så er ett lite must at org kammene er byttet ved kjøp av denne motoren. Men 99% av disse motorene ar allerede rast og fått byttet kammer allerede så det begyner å nesten bli vanskelig å finne en det ikke er byttet på.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trøbbel med automatkassene til Subaru, men de har ikke de fineste girngene, japser har litt trøbbel med å bygge automat, men det er ikke verre enn at man fint kan leve med det, Audi sine kasser har jeg liten erfaring med utenom at alle synes å rase når man sitter på nettet å kikke. De eldre Automatkassene(tidlig 90tall) fgirer slettes ikke penere nn subaru sine i 2000.

 

Eneste trøbbelet jeg har vært borti var ei kasse som vi sleit med å holde på selvlæringa si, men der var det noe feil mmed prosedyrene vi fikk fra Subaru mener jeg å huske, blei bra til slutt(en av maaange).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. er du seriøs?

 

Jeg kan tenke meg om du spurte oss, Skal jeg ta selvmord? eller skal jeg leve?

 

men et spm som om du skal velge audi eller subaru???

 

jeg regner med at du ikke kjenner noen som kjører audi nå til dags siden du kunne vurdert et slikt idiotisk kjøretøy!

 

 

skal du ha noe som er holdbart mellom de 2 merkene går du OVERLEGENT for suabru!

 

Prøv helst å gå for en litt nyere enn 2000mod selv om classicen er den peneste! Classicen har en svakhet i girkassene

 

men dette er seff med sinnsvak rævkjøring!

2005mod WRX STI f.eks som er en helt vanvittig prisklasse kan du seriøst kjøre minerally med!

 

der har du også justerbar senter diff og elektrisk driff brems!

og det er drit morsomt å leke med! Audi vil du understyre med til du blir kvalm!

 

om du er lei bmw, ville jeg aldri vurdert audi væffal:)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understyring ja... :D

 

Ligger breiere med audi stasjonsvogna mi enn hva du gjør i 200sx'n din :D

 

Grunnen til at man hører en del om feil hos audi er rett og slett fordi ingen gidder å poste

"yey, bilen min er i god stand. ingenting som ble ødelagt idag"

 

Har hatt 7 audier jeg. Hvis det hadde vært bare herk hadde jeg byttet merke for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for en gangs skyld enig med DRFT-R, kjøp Subaru.

 

Min bedre? halvdel kjører en Allroad 2007 modell 2.7 tdi som har rundet 68k i disse dager.

Til tross for storservice på samme tid i fjor er forstillingen totalt rasert, girkassen er tydeligvis i ferd med å rase, og alle 4 kammene må byttes.

 

Som mekaniker og verksmester gremmes jeg over at jeg i det hele tatt lot henne kjøpe bilen uten større protester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tema dette her!

 

Er for tiden i ferd med å kjøpe ny familiebil, og ser i den sammenheng på en ny Subaru Forester med bensin og automat. Til tross for at denne har en motor-/girkassekombo som ikke akkurat får mye skryt i motorpressen, står den øverst på lista over aktuelle biler nå, og etter mitt syn er den ganske alene når firehjulstrekk skal tas med i betraktning.

 

Så spørs det da om en nøkternt utrustet Subaru er verdt 60k mer enn en meget velutrustet Skoda Octavia 1.6 CR DSG med trekk kun der fremme...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tema dette her!

 

Er for tiden i ferd med å kjøpe ny familiebil, og ser i den sammenheng på en ny Subaru Forester med bensin og automat.

 

 

 

For all del kjøp den med Turbo da iallefall.

Fattern har bensin uten turbo med automat og jeg er sikker på at du kan bli parkert av en micra med den, ikke noe behagelig å dra henger og giringa på kassa er så elendig at du trenger en GOD strekke på å komme deg forbi andre i trafikken.

Automatkassa er også såppas elendig, så å kjøre "økonomisk" med den er rimelig umulig, denne bilen SLUKER suppe.

Setter du automatkassa i "sport" modus, bruker du lenger tid på 0-100, logisk?

 

Også er det mye problem da det gjelder soting på denne motoren, fattern sin har blitt sota 3 ganger på 8 mnd, de sier at det skyldes småkjøring, men han pendler faktisk 2 timer hver vei om dagen med den.

 

Ellers er den fin, men skulle jeg kjøpt forester hadde jeg droppa Automatkassa, evt kjøpt dieselen (selvom jeg ikke er noe fan av den heller).

Er jo ikke akkurat noe "terrengbil" heller, en kamerat kjøpte forester for å komme seg til hytta, var bomkjøp det gitt.

Beste av alt var at en Lada Niva som dro han løs, han var jaggu flau da ja :hammer

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del kjøp den med Turbo da iallefall.

Fattern har bensin uten turbo med automat og jeg er sikker på at du kan bli parkert av en micra med den, ikke noe behagelig å dra henger og giringa på kassa er så elendig at du trenger en GOD strekke på å komme deg forbi andre i trafikken.

Automatkassa er også såppas elendig, så å kjøre "økonomisk" med den er rimelig umulig, denne bilen SLUKER suppe.

Setter du automatkassa i "sport" modus, bruker du lenger tid på 0-100, logisk?

 

Også er det mye problem da det gjelder soting på denne motoren, fattern sin har blitt sota 3 ganger på 8 mnd, de sier at det skyldes småkjøring, men han pendler faktisk 2 timer hver vei om dagen med den.

 

Ellers er den fin, men skulle jeg kjøpt forester hadde jeg droppa Automatkassa, evt kjøpt dieselen (selvom jeg ikke er noe fan av den heller).

Er jo ikke akkurat noe "terrengbil" heller, en kamerat kjøpte forester for å komme seg til hytta, var bomkjøp det gitt.

Beste av alt var at en Lada Niva som dro han løs, han var jaggu flau da ja :hammer

 

Tror ikke den fås med Turbo her i landet, dessuten blir den garantert alt for dyr da. Det er mulig å gire den manuelt hvis det skulle knipe, noe som trolig vil avhjelpe noe av problemene med å få den til å velge riktig gir. Hadde de klart å somle seg til å lage en diesel-/automatkombinasjon ville jeg selvsagt ha valgt den, manuelt gir utgår med stratosfæriske kneløft med høyglanspolerte messingknapper og cymbalers sprøe klang. Jeg skal ikke trå inn en koblingspedal en eneste gang til, medmindre jeg ratter lånte biler, feltkjøretøyer, eller dedikerte sportsvogner...

 

Avslutningsvis vil jeg hevde at det ikke nødvendigvis er bare bilens feil at kameraten din klarte å kjøre seg fast på vei til hytta. Forester er riktignok ikke noen terrengbil, men den tar seg bedre fram utenfor allfarvei enn snittet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår