jensemann23 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Har en 100 hk passat tdi fra 2001. Har lyst å chippe den, men er det stor fare for havari når den har gått så langt? og blir det så stor forskjell at det er noe vits i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Min -96 Golf 1,9TDI har gått 340 tusen og jeg satte på powerbox. Som på min forrige firmabil, en Transit Connect tdi 90HK, ble den ingen racerbil, men seigdragningsevne og styrke/kraft ble merkbart bedre. Dieselforbruk sank med 20%. Og til alle dere som vil kverulere på forbruket, en firmabil føres det kjøre og fyllebok på. Ett års kjøring viste dette. Men bilen gikk stort sett på småkjøring, og tungt lastet (elektrikerbil). Jeg kjøpte min her for $ 25 + $10 i frakt. Ikke så store risikoen akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 er det justeringsmuligheter på denne, eller er det en fast "chip" som bare plugges inn , tut og kjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Plugg og kjør er det på min, men hvis din er en common rail, er det nok justerbart. Send evt. en epost til selgerne -de var flinke til å svare på mine spm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 oki, nei min er PD, ikke commonrail, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandaunet Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Har en 100 hk passat tdi fra 2001. Har lyst å chippe den, men er det stor fare for havari når den har gått så langt? og blir det så stor forskjell at det er noe vits i? Det går sikkert bra å chippe den, bare kjør med måte (ikke kjør hardt med kald motor/la turboen kjøle seg ned etter hard kjøring). min har holdt, den ble chippa på 280.000km. det blir vesentlig forskjell. om det er verdt pengene er vell en annen sak... Siter Passat 35i TDI 110++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Vil det ikke være verdt pengene tror du? Og vil det bli mer effekt av en skikkelig chip innmontert av verksted enn en sånn ebay-chip plug-in sak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandaunet Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Vil det ikke være verdt pengene tror du? Og vil det bli mer effekt av en skikkelig chip innmontert av verksted enn en sånn ebay-chip plug-in sak? Det er mye mer effekt å hente i skikkelig chip! pluginbokser gir veldig variabel og ofte dårlig effekt. i mange tester viser det seg at de ikke holder det de lover. bilen soter også mer av disse pga de får mer diesel, men turbotrykk osv. er likt som før. ved chipping justeres flere parametre, og motoren går riktigere. om det er verdt pengene kommer jo an på hvor mye du skal betale, og hvor mye effekt du får. hør med noen seriøse aktører, og det kan være kroner å spare på å prute.... Siter Passat 35i TDI 110++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anseth Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 ikkje kjøp powerboxs. det er noke drit. den justera ikkje turbotrykke. eg vill anbefale deg å chippe. eg fekk chipsenter til å chippe min bil. dei er best og billigast. bilen min gjekk som ei kule etterpå. eg betalte 3500 kr. va verdt kvar ei krone og vell so det. eg chippa min 97 passat tdi frå 110hk til 145hk og 220nm til 300nm. vart bra drag etterpå. sjekk ut: http://www.chipsenter.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Hvis alternativet er å betale 250 kroner for 25% ekstra effekt eller 3500 kroner for 31% ekstra effekt, er det vel lommeboka og galskapen som bestemmer hva man velger? Ladetrykket på disse justerer du enkelt på waste-gaten i alle tilfelle, så jeg ser ikke helt problemet, bortsett fra at man ved å justere ladetrykket sannsynligvis ikke klarer å begrense seg slik en "proff" med produktansvar vil måtte gjøre, og "dessverre" ender opp med mye høyere effekt enn en 3500 kroners chipping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.