Gå til innhold

Kvaliteten på Ford Explorer?

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hei, Må nesten fortelle Hvorfor jeg spørr ;)

 

Sitter å skal ha meg Trekkvogn for Bilhenger med MINST 2 tonn hengervekt i Vognkortet.

Vil egentlig ha en Japansk comfort-ciruser, som ikke er alt for stor, ala Suzuki XL-7 etz, men 99,9% av alle bilene i denne klassen kan knapt nok trekke en død sau på kroken!! (1500-1800kg)

 

Har satt meg en "øvre" grense på 80 000 Ferdig forsikret på meg, dvs bilen bør ikke koste over 70, og da begrenser det seg hva man kan kjøpe.

Man får Utallige store 4x4-biler som Suburban, Tahoe+++ men det er stort, tungt, vanskelig å selge og kjipt å ha "stående" føler jeg.

 

MEN, Ford Explorer Type 2 er godkjent med 2300kg! Hvordan fungerer denne i hverdagen? Ikke så galt priset heller.

MEN, søker man på Google, så får du en million div ting om den, er den virkelig så ræwa? Tåler girkassa tungtransport?

 

Blir nemlig frustrert over kjørekomforten i Pajero/Galloper etz... det skrangler og bråker, og jeg er ikke ute etter noen Offroader...bare en 4x4 for de kjiipe bakkene(med henger på slep) og Comfort til de lange turene! Bensin el Diesel er egentlig ikke så nøye, kjører ikke stort med den.

 

 

Bare SKRIK ut om man har noen tips&Triks de vil dele :P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noe problem med automatene i allefall på modellene 95 og 96 som vi har sett. Par tilfeller at en"gaffel" som aktiverer et bånd i kassen som har røket. Du bør i allefall sjekke om det har vært overhalt gearkasse.

Tror dette kan være en ok bil for deg. Den er litt større enne f.eks jeep og S10 Blazer, litt lengre akselavstang om jeg ikke tar feil og det er jo litt stabilere å trekke med.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Er akkurat en bil i denne klassen jeg er ute etter.

 

Vet du om hvordan disse bilene er på rusta?

 

Kom over denne...kanskje ett bra objekt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20201243

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka jo ok det her da. Du må dra å se på den. Tror ikke de er så plaget med rust. Mulig de er galvanisert i karosseriet. De fleset ander amerikanske fra denne perioden er det.

Trikset er å prute selvfølgelig men helst ikke før du har sett på den. Det er definitivt kjøpers marked for tida:D

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er aktuelt for din del, men MB 124 stajonsvogn kan trekke 2100, og man får dem med 4-hjulsdrift.

Er mere komfort i dette enn det meste japansk, når det gjeldr sammenligning med amerikansk er det smaken som teller.

123 og 210 kan også dette.

 

Patrol, Pathfinder blir vel litt dyrt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhengervekt med brems 2100, noen har det, andre ikke, alle S124 skal ha det i følge DBAG, er trangsynet som har litt problemer med å skrive tilhengervekt høyere enn egenvekt.

DJ38297 har registrert tilhengervekt på 2100, det er en `92 230TE, mens min `91 300TDT har lavere, men ett lite papir fra BOS og en tur på SVV så står det 2100, blir nok det når jeg får CE, så jeg kan kjøre hestehengere for dama uten trøbbel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det diskuteres litt!;)

 

Ja, er klar over at W124 og W210 ofte 2100kg. BT har bare hatt problemer med å godta 2100kg hengervekt dersom dokumentasjonen på dette har vært mangelfullt. Har du derimot ett skriv fra feks Bertel O'Steen, og Orginalmontert Hengerfeste går det som en lek.

Og Mercedes har jeg egentlig ikke noe imot, Dønn ærlig!

Problemet er at Ingen har ASD (sperre) omtrent, og de som har det, har som regel Forhekset 4-Matic (Som er helvete på jord innen 4x4, HAR skrudd på det, og frustrert meg til blods).

Er en fordel med sperre, ihvertfal på Rwd, Ellers blir selv en enkel gressbakke en STOR utfordring en våt Sommerdag.

 

Og har jo forsåvidt også vurdert Patrol/Terrano/Galloper ganske nøye... men det er liksom en Traktor. Enten du snur eller vender på det, så er det en Traktor som ruster i hjel. Kjempebra fremkomelighet etz, men Kjør en i 100 på motorveien, og du syns fort en VW Polo er mer støysvak og stabil... Ergo mangler de alle comfort, og noe som helst utstyr, sånn etter min mening.

Det er kun modeller på denne siden av år-tusenet, hvor de har kommet seg bra. Men da har vi en HELT annnen pris på utstyret også...sett noen fine Pajeroer/Landcirusere til 160-190 000.... for 2000 modeller med litt alright utstyr. Selv om det helt klart er noe å sikte mot blir det for dyrt.

 

Aller helst kunne jeg tenkt meg en Volvo 940, Eller BMW 5-serie Stv, med kanskje 2500kg hengervekt, hvor jeg kunne velge 2WD eller 4WD etter eget Ønske.

MEN, sånnt finnes ikke!! Ikke i min prisklasse hvertfal, hehe =)

 

Skal ihvertfal prøve å se på den Explorer'en... :)

Leste litt om at Reg-kjedet(YESS, sånnt liker man ;) ) sitter i bakkant av motoren på disse, og det kan være ulyder i kjedet på kald motor dersom strammeren er dårlig, så må sjekke ut dette.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår