Gå til innhold

varmeapperat på 240

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:)

har et problem med varmeanlegget mitt. det vil så å sier ikke fungere. men når jeg kjøre i rundt 80 km/t så kjem det varmt luft ut viften. så det jeg vil si er at det kjem luft desto fortere jeg kjøre men når jeg står i ro eller kjøre sakte så kjem det ingenting. noken som er vore bort i samme problemet? hva kan være feilen. er h******* kaldt å kjøre uten varmeanlegg :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blåser ikke luft utenom at jeg kjøre så regner med at den ikke gjør det + at før varmeanlegg streika så kom det rare lyda når jeg skrudde på varmevifta. kor viftemotoren ligg hen?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det esbanos mener med "viftemotoren" er det du kaller "varmvifta".

Denne må starte for at det skal blåse varmt..

Kommer det skrape-lyder av vifta? Høres det ut som den starter? Altså at noe går rundt inni der? Eller er det helt dødt?

 

Er det helt dødt så kan det være lurt å sjekke sikringer for vifta.. Kommer det stygge lyder og blåser generelt lite burde den byttes :)

En god beskrivelse av 240 og varmeaparat jeg lest her på forumet en gang: "mye tyder på at når de lagde 240'en så satte de opp varmeaparatet og designet bilen rundt det". Altså, det sitter ganske godt gjemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

noen som vet hvor vifta i varmeanlegget sitter? er jo - 20 grader her og varmapperate til biltema fungere dårli i -20 grader asso :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringer ligg den i lag med dei andre sikringer? for det som skjedde var at jeg parkerte bilen og når jeg skulle starte bilen en 6-7 tima seinare så fungerte det ikke lenger:s

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bytte hele, du kan bytte bare Vifta.

Bare vifte koster ca 1000lappen, og det er endel jobb og bytte. ikke gjør det selv med mindre du har en viss peiling på hva du driver med.

 

Skal selv bytte varmeapperat vifte i min egen og i en kompiss sin bil på lørdag. samme hyle lyd i min, men den går fortsatt. bare lufter forjævlig brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha så mye peil for å ta den ut, vil anbefale å ta den ut sidelengs mot passasjersiden, var sånn jeg gjorde det, eneste som kan bli litt knotete er dem luftekanalene som går under sete å blåser på beina til di som sitter bak, hvis du har det. Måtte bruke bein å armer samtidig for å få prassa ned:P Men gikk til slutt:P

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da strengt talt ikke vanskelig å bytte vifta. En drittjobb, ja, men ikke vanskelig.. :p

 

Her er en guide på hvordan man gjør jobben:

 

http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2073.html

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som mener det er vanskelig er vel dem som gjøre det på den vanskelige måten tenger jeg, det som er viktig er å ta det med ro, det eneste som kan være litt kinki er å sette på dem klipsa til wierene hvis du ikke gjør det før du setter det inn. Glemte det je, knota litt, men fikk det til etter et lite rasseri anfall:P

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår